۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱

در آستانه بیست و هشتمین سال اکران فیلم سینمایی «صورت زخمی» به کارگردانی برایان دی ‌پالما با بازی آل پاچینو نسخه تصحیح‌شده این فیلم روی بلو-ری منتشر می‌شود.

به گزارش خبرانلاین، در جریان مراسم گرامیداشت میراث «صورت زخمی» که سه‌شنبه شب در لس‌آنجلس برپا شد آل پاچینو درمورد اهمیت فیلم صحبت کرد.

پاچینو توضیح داد در حین ساخته شدن «صورت زخمی» سختی بسیار کشیده است. او با گفتن «سوختن و ساختن» تنها به وجه نمادین عبارت اشاره نداشت.

در یکی از صحنه‌های فیلم او در نقش رئیس مافیایی به نام تونی مونتانا با اسلحه‌ای دشمنان خود را گلوله باران می‌کند و بعد لوله داغ اسلحه را در دست می‌گیرد، هنگام گرفتن این صحنه دست پاچینو واقعا می‌سوزد.

در جریان مراسم از نسخه بلو-ری این فیلم رونمایی شد، علاوه بر پاچینو 71 ساله دیگر بازیگران فیلم از جمله استیون بائر، روبرت لوجیا و اف. موری آبراهام و مارتین برگمن تهیه‌کننده آن حضور داشتند.



آل پاچینو

پاچینو یکی از جذابیت‌های فیلم را موفق نبودن آن در زمان اکران دانست و گفت: «یکی از فیلم‌های محبوب من همین فیلم است چون سراسر پیشرفت و تکامل بود. مطبوعات آن زمان دل و روده فیلم را درآوردند... هیچکس آن را دوست نداشت، البته مخاطبان اینقدر روی بد نشان ندادند.»

او افزود: «مثل معجزه بود»

کمی که گذشت مخاطبان متوجه فیلم شدند و آن را کشف کردند. پاچینو پس از دیدن نسخه 1932 فیلم با بازی پل میونی در نقش اصلی وسوسه شده بود این نقش را بازی کند. سیدنی لومت در آن زمان به او پیشنهاد می‌دهد بهتر است کاراکتر اصلی به جای اینکه اهل کوبا باشد اهل ایتالیا باشد.



آل پاچینو در نمایی از فیلم

داستان «صورت زخمی» آل پاچینو در میامی دهه 1980 می‌گذرد، تونی مونتانا مهاجر جاه‌طلبی است که از خرده فروشی مواد مخدر شروع می‌کند و کم کم امپراتوری برای خودش راه می‌اندازد و در نهایت حرص و اعتیاد جان او را می‌گیرد. بازی آل پاچینو در نقش تونی مونتانا یکی از به‌یادماندنی‌ترین بازی‌های او محسوب می‌شود.

پاچینو در این مراسم گفت در طول 9 ماهی که فیلمبرداری «صورت زخمی» طول کشید شخصیت مونتانا او را تسخیر کرد و حتی در زندگی شخصی برخی رفتارهای مونتانا را تکرار می‌‌کرد. «من عاشق تونی مونتانا هستم پسر، چون نمی‌توانستم مثل او باشم!»

پاچینو دلیل ماندگاری این فیلم را مضامین بی‌زمان و مکان آن چون حرص، طمع و جاه‌طلبی خواند و گفت حتی اگر فیلم امروز هم اکران شود باز هم جنجالی می‌شود.



استیون بائر (راست)، آل پاچینو و اف. موری آبراهام (چپ)

این بازیگر که برای بازی در «بوی خوش زن» برنده جایزه اسکار شد، ادامه داد: «الیور استون که فیلمنامه‌نویس «صورت زخمی» بود و برایان دی‌پالما کارگردان سعی داشتند درمورد پول‌پرستی دهه 1980 آمریکا صحبت کنند. در آن زمان همه چیز حول حرص و طمع می‌گذشت، دوران وال استریت و همه چیزهای دیگر بود و به نظرم فیلم بخشی از آن را نمایش می‌دهد. تونی مونتانا شخصیتی معرکه بود، مردی که جرئت انجام هرکاری داشت، او شبیه ققنوس یا ایکاروس است که پرواز می‌کند تا اینکه به خورشید می‌رسد و می‌سوزد.»

نسخه بلو-ری «صورت زخمی» شش سپتامبر منتشر می‌شود و فیلم 31 اوت در 475 سینمای آمریکا برای یک شب به نمایش درمی‌آید.

آسوشیتدپرس / 24 اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی CH ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
    9 0
    میگم این فیلم را هم در نظر سنجی سریالهای سیما بگذارید!
  • مسیح علوی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
    8 1
    عشق است آل پاچینو ، عشق است حسین عیدی زاده.
  • fame CH ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    12 1
    کار ال پاچینو حرف نداره