۴ نفر
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
خبر بد برای طرفداران گوشی آیفون

اطلاعات بیشتری در مورد افزایش هزینه های ساخت آیفون ۱۵ اولترا افشا شده است. افشاکننده می گوید که صورتحساب جدید برای تأمین مواد ساخت تا ۱۰۰ دلار افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ زمانی که اپل افزایش قیمت جهانی آیفون ۱۴ را اعلام کرد ، فقط کشور های چین و آمریکا توانستند از این مهلکه فرار کنند . اکنون شایعاتی در خصوص هزینه ها و قیمت آیفون ۱۵ به گوش می‌رسد که قرار است افزایش یابد و این بار هیچ کشوری نمیتواند از این موضوع فرار کند.

اپل با خط تولید آیفون ۱۴، عملاً قیمت گذاری را افزایش را تا ۲۰ درصد داد اما در ایالات متحده و چین از این افزایش خبری نبود . لیکس اپل پرو در این خصوص می‌گوید: این یک چیز کاملاً معمولی است که اگر هزینه‌های شما به مرور زمان افزایش یابد ؛ اما به هر حال بازار مصرف کننده و تولید کننده در بازه های مختلف زمانی مجبور به سازگاری هستند . اما مشکل این است که این در دراز مدت ناپایدار است و این احتمال را بیشتر می کند که ایالات متحده و چین نیز همانند کشور های دیگر مجبور به تحمل هزینه های افزایش یافته برای این نسل بشوند. در واقع افزایش قیمت در سرتاسر دنیا به یک شکل صورت بگیرد .

بیشتر بخوانید:

خبر بد برای طرفداران گوشی آیفون

تجهیزات به کار رفته

اما لیکس اپل پرو به جز افزایش قیمت ها ، در رابطه با تجهیزات آیفون ۱۵ اولترا نیز افشا سازی کرد و گفت : ممکن است شاسی تیتانیومی برای مدل های بعدی قرار داده شود . اینکه آیا این اتفاق می افتد یا خیر ، باید دید ؛ اما همانطور که می دانید ، این ماده ای است که ۳۵ برابر گران تر از فولاد ضد زنگ استفاده شده برای آیفون ۱۴ پرو است. تیتانیوم تنها با ۴۰ درصد وزن به اندازه فولاد ضد زنگ قوی است، زمانی که آیفون ۱۴ پرو مکس با وزن ۲۴۰ گرمی یکی از سنگین‌ترین گوشی‌های جهان است و این فاکتور مهمی است. اپل همچنین می تواند قدرت شاسی را به خطر بیندازد و در عین حال سبک تر از مدل قبلی خود باشد. در حالی که افزایش هزینه‌های تولید همیشه منجر به افزایش قیمت می‌شود؛ پس خود را آماده کنید.

در زمان تورم شدید و بحران هزینه های زندگی، تصور اینکه اپل برای دومین سال متوالی قیمت آیفون را افزایش خواهد داد، شوکه کننده است. حتی مشتریان آمریکایی هم اکنون تا ۱۵ درصد بیشتر برای خرید آیفون هزینه می کنند. این به این دلیل است که آیفون ۱۴ پلاس با قیمت ۸۹۹ دلار جایگزین آیفون ۱۳ مینی با قیمت ۶۹۹ دلار شد. بنابراین آیفون ۱۴ با قیمت ۷۹۹ دلار به نقطه ورود جدید تبدیل شد .

منتظر افزایش بیشتر قیمت آیفون در سال ۲۰۲۳ باشید . حداقل به نظر می رسد که در ازای آن USB-C دریافت خواهید کرد.

۵۸۳۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1695705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =