ضرورت نظارت‌ بیشتر بر کیفیت نان/ در صورت عدم کیفیت از سهمیه آرد نانوایی کسر می‌شود

معاون فرماندار بندرخمیر در جلسه شورای آرد و نان شهرستان خمیر بر لزوم ارتقای کیفی نان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد با نظارت‌ بیشتر، کیفیت نان افزایش یابد تا نان با کیفیت‌تری به مردم عرضه گردد.

به گزارش خبرآنلاین، «عبداللطیف گورانی»، معاون فرماندار بندرخمیر در جلسه شورای آرد و نان شهرستان خمیر با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل پاییز و فعالیت کارگران فصلی، تقاضا برای نان نیز بیشتر می‌شود، گفت: در این راستا جلسات متعددی برگزار و مکاتباتی نیز با دستگاه های متولی استانی صورت پذیرفته است.

گورانی ادامه داد: در حال حاضر آرد فوق العاده به هیچ شهرستانی تخصیص نیافته اما با این وجود پیگیر تخصیص آرد فوق العاده برای شهرستان خمیر هستیم. وی همچنین درباره کاهش یا افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها در سطح شهرستان عنوان کرد: این کار بایستی با دلایل منطقی و قانع کننده انجام شود تا حق هیچ یک از واحدها ضایع نشود.

وی از دبیر شورا خواست گزارش تحلیلی از وضعیت آرد و نان و شبکه توزیع در شهرستان آماده کند. همچنین برای نظارت بهتر بر فرایند شبکه توزیع، نظرات بخشداری ها نیز اعمال شود. این مسئول تاکید کرد: با همه این موضوعات، اگر موضوع شبکه توزیع به خوبی صورت پذیرد بخش زیادی از مشکلات در این حوزه مرتفع می شود.

او ادامه داد: نانوایی‌هایی که دستگاه‌های آن با مشکل مواجه هستند لازم است آن را اصلاح و به روز رسانی کنند. گورانی تاکید کرد که در صورت عدم اصلاح و کیفیت مطلوب نان، از سهمیه آرد آن نانوایی کسر خواهد شد.

معاون فرماندار در ادامه خواستار اختصاص بیشتری از سهمیه آرد شهرستان به حوزه خام پزی شد و اضافه کرد: بسیاری از مناطق زیادی شهرستان به ویژه مناطق روستایی به دلیل فرهنگ منطقه ، نان به صورت خانگی پخت می شود لذا ضرورت دارد مقداری بیشتری از سهمیه آرد ، به این حوزه اختصاص یابد. وی در خصوص درخواست افزایش کرایه حمل نیز عنوان کرد: نرخ کرایه حمل بار بر اساس مصوبه شورای تنظیم بازار است و افزایش نرخ کرایه می تواند بر دیگر آیتم ها تاثیرگذار باشد لذا لازم است در یک جلسه تخصصی با تامل بیشتر در این خصوص تصمیم گیری شود.

گورانی در ادامه گفت: واحد هایی هم هستند که به دلیل موقعیت جغرافیایی خارج از بازه زمانی پخت می کنند لذا پیگیری شود طی مکاتبه با اداره غله، عرضه آرد به این نانوایی ها اصلاح شود.

قابل ذکر است در این جلسه مشکلات نانوایی‌های سطح شهرستان و همچنین گزارشات تخلفات نانوایی ها بررسی و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1695831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =