پاسخگویی به موقع در اولویت کار مدیران شهرداری قرار گیرد

شهردار شهرکرد گفت: پاسخگویی به موقع، قانونی و تکریم ارباب رجوع در اولویت کار مدیران شهرداری قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،محمدحسین واحدیان در اولین جلسه شورای مدیران شهرداری با بیان اینکه شهرداری در جبهه مقدم ارائه خدمت به شهروندان قرار دارد، اظهارداشت: عدم پاسخگویی به ارباب رجوع و بلاتکلیفی باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم می‌شود بنابراین پاسخگویی به موقع، قانونی و تکریم ارباب رجوع در اولویت کار مدیران شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: تمام مدیران شهرداری و سازمان‌ها باید بر وظایف خود مسلط باشند و از موازی‌کاری و هم‌پوشانی در انجام کارها جلوگیری کنند تا بازدهی حداکثری داشته باشیم.

وی با اشاره به ایجاد نظم و انضباط در ساختار اداری افزود: تمام کارکنان در وصول مطالبات و درآمدهای شهرداری سهیم هستند و باید مسائل مربوط به درآمد را مدنظر قرار دهند.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: برای انجام کارها، هر سازمان علاوه‌بر مستقل بودن باید برنامه داشته باشد و برنامه‌ها را به صورت منسجم پیگیری کند تا مشکلات حل و فصل شوند.

واحدیان با بیان این‌که هر سازمان باید جوابگوی درآمد و هزینه‌های خود در زمینه‌های مختلف باشد، عنوان کرد: بودجه سال 1402 باید به صورت شفاف و روشن برای هر قسمت مشخص و هر سازمان اقتدار و قدرت اجرایی در این زمینه داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر مناطق و سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف دارای استقلال باشند به صورت مطلوب دیده می‌شوند و توزیع بودجه به صورت عادلانه و شفاف بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

شهردار شهرکرد با تاکید بر استقلال مناطق که باید جز اولویت اصلی شهرداری قرار گیرد، گفت: در حالی که سازمان‌ها بازوان اجرایی شهرداری هستند، مدیران ستادی باید سیاست‌گذار برنامه‌های کلان شهری باشند.

واحدیان اظهار کرد: هنگامی که پروژه‌ای شروع می‌شود، تمام نیازهای پروژه دیده و تکمیل تا شیرینی و لذت تکمیل و افتتاح آن پروژه هم برای شهروندان و هم برای شهرداری به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه تمامی موارد نگهداری در سازمان‌ها انجام و مباحث توسعه‌ای و سیاست‌گذاری در ستاد مرکزی صورت گیرد، بیان کرد: با توجه به تجارب و تخصصی که در مجموعه شهرداری و سازمان‌ها وجود دارد با همفکری و همراهی یکدیگر در نگهداشت، توسعه و عمران شهری مشارکت و تلاش کنیم.

واحدیان یادآور شد: آمار و اطلاعات در حوزه‌های مختلف شهری به‌روز و برای آموزش برنامه‌ریزی و مباحث فرهنگی مدنظر قرار گیرد.
شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: برای ساختار و توسعه شهری، انجام کارهای عمرانی نیاز است اما با انجام کارهای کوچک و زیباسازی شهری می‌توان رضایت عمومی را به دست آورد.

وی در پایان اضافه کرد: تمام مدیران سازمان‌ها و مناطق، با اطلاعات کامل و اولویت‌بندی در جلسات بودجه حضور پیدا کنند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود عید نوروز متفاوتی از نظر زیباسازی شهری در تمام حوزه‌ها به وجود آید تا مردم تغییرات را احساس کنند و موجب شور و نشاط اجتماعی شود.

محمدرضا بیاتی عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه چندین ماه شهرداری با سرپرستی اداره شد، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت در این مدت اقدامات خوبی انجام و تمام توان و تلاش نیروها در ارائه خدمت به مردم به کار گرفته شد.

بیاتی بیان کرد: شخصی سکان‌ شهرداری را در دست گرفت که یک جوان مومن و متخصص و مسلط به امورات شهرداری است.

وی با بیان اینکه رویکرد شورا همراهی با شهردای است، افزود: اداره شهر باید به صورت علمی انجام شود که برای این کار وجود برنامه و هدفمند بودن نیاز است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه باید محله محور بودن در اداره شهر مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید خدمات به صورت متوازن و بدون تبعیض در شهر انجام و مدیریت منابع و زمان در شهرداری صورت گیرد.

بیاتی عنوان کرد: انجام بعضی از کارها نیاز به مشاور ندارد و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها با انتخاب اکیپ‌ها در نواحی جهت لکه‌گیری آسفالت، ترمیم جداول و پیاده‌روها می‌توان کارها را انجام داد.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها باید وابستگی خود را به شهرداری کاهش دهند، خاطرنشان کرد: مطالبات مردم در اجرای پروژه‌های شاخص از قبیل تکمیل برج دوقلو، تقاطع‌های غیر همسطح، تکمیل کمربندی و احداث شهربازی و موارد دیگر است.

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه امروزه شهرداری‌ها باید برنامه‌ریزی درازمدت داشته باشند تا بتوانند خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه دهند، یادآور شد: باید بستر طرح جامع مدیریت شهری فراهم شود، قانون‌مداری سرلوحه کار مدیریت شهری قرار گیرد تا رضایت حداکثری شهروندان را به همراه داشته باشد.

فاطمه بیگی عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون املاک و اداری شورای شهر گفت: مردم از مجموعه شهرداری انتظارات متفاوتی دارند و تمام کارکنان تلاش می‌کنند که انتظارات مردم را برآورده سازند.

بیگی بیان کرد: با توجه به توانایی و تخصص شهردار شهرکرد، تمام مدیران و کارکنان از این فرصت به دست آمده به نحو مطلوب در راستای خدمت به مردم استفاده کنند و میزان رضایت‌مندی را بالا ببرند.

در پایان جلسه معاونین و مدیران شهرداری نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های تخصصی خود بیان کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1696162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =