شهرداری های لرستان اسیر ناعدالتی در پرداخت سهم ارزش افزوده مالیاتی

شهردار خرم آباد از بی عدالتی در پرداخت سهم ارزش افزوده شهرداری های استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سعید فتوحی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری مرکز استان گفت: در حالیکه بودجه سال گذشته شهرداری خرم آباد تنها ۳۲۰ میلیارد تومان بوده این شهرداری تا به امروز ۳۶۰ میلیارد تومان بدهی دارد .

وی افزود: این شهرداری در ۷ ماهه امسال از محل ارزش افزوده ۲۳ میلیارد تومان و از سازمان شهرداری های کشور ۲۱ میلیارد تومان و در مجموع ۴۴ میلیارد تومان از این دو منبع درآمدی دریافت کرده است که با توجه به اینکه این شهرداری ماهانه حدود ۳۵ میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت می کند ناچیز است.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه عدالت در پرداختی ها از محل ارزش افزوده وجود ندارد اظهار داشت :چون درآمدهای مالیاتی بصورت استانی پرداخت می شود و از آنجاییکه در لرستان صنایع بزرگ و درآمدزایی فعال نیست سهم بسیار کمی نصیب شهرداری ها میشود بنابراین عدالت در سهم ارزش افزوده برای شهرداری های لرستان رعایت نمی گردد و از بابت بشدت منقد هستیم و خواستار توجه ویژه به استانی همچون لرستان هستیم .

فتوحی گفت: برخی شهرداری های استان با ۱۰ ماه حقوق معوق روبرو هستند در برخی شهرداری ها حتی توان مالی طراحی یک تقاطع غیرهمسطح را ندارند که با این وضع اگر توجه ویژه ای به وضع شهرداری های استان نشود روز به رورز بر مشکلات آنها افزوده خواهد شد .


شهردار خرم اباد در پایان به مشکلات شهرداری ها در حوزه ماشین آلات و تجهیزات گفت: اکنون شهرداری های لرستان فاقد نردبان هیدرولیکی برای برخی حوادث هستند که همه این موارد نیاز به رسیدگی دارد و اگر شهرداری های استان تجهیز نشوند در مواقع بحران نمی توانند کمی به شهروندان داشته باشند .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1696443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =