۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۳

فارس نوشت:

برخی کشورهای عربی که با سیاست آمریکا علیه سوریه هماهنگ شده‌اند، درصدد ارائه پیشنهاد تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب هستند تا پس از آن خواستار ایجاد منطقه پروازممنوع علیه این کشور شوند.
یک دیپلمات عربی که هویت وی فاش نشد، اعلام کرد که برخی کشورهای عربی اکنون سرگرم ارائه پیشنهاد تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب هستند و در صددند از سازمان ملل درخواست کنند که مانند آنچه برای لیبی اتفاق افتاد، منطقه پروازممنوع برای سوریه ایجاد کنند.

 روزنامه الخلیج امارات با بیان این خبر نوشت: قرار بود اتحادیه عرب برای بررسی وضعیت سوریه و لیبی در سطح نمایندگان امروز (پنجشنبه) نشستی برگزار کند ولی این نشست تا روز شنبه به تعویق افتاد در سطح وزاری خارجه کشورهای عربی عضو اتحادیه برگزار شود.

تشدید سیاست کشورهای عربی علیه سوریه در زمانی روی می‌دهد که منابع خبری از تشدید فشار آمریکا بر کشورهای عربی خبر می‌دهند و قرار است با وارد شدن کشورهای عربی به فضای رسانه‌ای-سیاسی علیه سوریه، اندک اندک فضا برای ورود سازمان ملل علیه سوریه فراهم شود تا به بهانه تحولات اخیر در سوریه، مقدمات دخالت در سوریه آماده شود.

سوریه از ماه مارس گذشته با ظهور گروهک‌های مسلح در شهرهای مرزی با ناامنی روبه‌رو است. گروهک‌هایی که در تحریک مردم به تظاهرات نقشی مهم ایفا کردند هر چند که با تشدید درگیری ارتش سوریه با این گروهک‌ها اندک اندک از شمار مردم تظاهرات‌کننده در بسیاری از شهرها کاسته شد.

روز گذشته چهار کشور عربی عربستان سعودی، اردن، کویت و بحرین، سیاست آمریکا و کشورهای اروپایی علیه سوریه را در شورای حقوق بشر همراهی کرند و به قطعنامه‌ای علیه سوریه رأی مثبت دادند.
 
الخلیج به نقل از این دیپلماتی عربی افزود: اکنون تعدادی از کشورهای عربی در صددند موضع سخت‌تری علیه سوریه اتخاذ کنند. برخی کشورهای خلیج [فارس] پیشنهادی آماده کرده‌اند که بر اساس آن عضویت سوریه در اتحادیه عرب مانند لیبی تعلیق شود و حتی پیشنهادی وجود دارد برای ایجاد منطقه‌پرواز ممنوع برای سوریه.

در همین خصوص، محمد مأمون نماینده سابق پارلمان سوریه خواستار دخالت خارجی در کشورش شد و درخواست کرد همان برخوردی که با لیبی شد نیز با سوریه نیز بشود.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک US ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    با این شرایط سقوط بشار اسد حتمیه
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    دیکتاتور بعدی:بشار