اعلام آمادگی رئیس دولت خودمختار آجارا برای سفر به ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان به همراه حسین ظفرقاسم پور، سرکنسول کشورمان در باتومی، با تورنیکه ریژوادزه، رئیس دولت خودمختار آجارا، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار ابتدا، ریژوادزه رئیس دولت جمهوری خودمختار آجارا ضمن تبریک انتصاب سفیر کشورمان و با اشاره به وجود روابط دیرینه میان ایران و گرجستان تاکید کرد که با توجه به سفر تعداد زیادی از ایرانیان به باتومی، جمهوری آجارا همکاری خوبی با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در باتومی دارد.

وی همچنین با ابراز امیدواری برای توسعه روابط اقتصادی با ایران برای سفر به کشورمان و دیدار با مقام های جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کرد.

سفیر کشورمان نیز ضمن تشکر از همکاری دولت آجارا با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و استقبال از سفر وی به ایران، با اشاره به سوابق کاری و ماموریت های دیپلماتیک خود در کشورهای مختلف، کشور و مردم خونگرم گرجستان را متفاوت خواند.

محمود ادیب سفیر ایران در گرجستان همچنین با اشاره به ظرفیت های دو کشور در حوزه‌های گوناگون به ویژه حمل و نقل و ترانزیت کالا و انرژی، بر هم افزائی جهت برخورداری از این منافع مشترک تاکید کرد.

همچنین محمود ادیب سفیر کشورمان در گرجستان با داویت گابائیدزه ردیس شورای عالی (پارلمان) آجارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که حسین ظفر قاسم پور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در باتومی نیز حضور داشت، با اشاره به روابط تاریخی چند هزار ساله میان مردم دو کشور، بر اهمیت نقش مردم در توسعه روابط میان کشورها و دیپلماسی پارلمانی تاکید کرد.

داویت گابائیدزه نیز با تبریک سی امین سالگرد روابط سیاسی میان ایران و گرجستان، روابط دو کشور را دوستانه و عمیق خواند و ضمن اعلام آمادگی برای ارتقاء سطح روابط میان دو کشور، برای سفر به ایران و دیدار با مقام های کشورمان نیز ابراز علاقه کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1696758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =