کویت هم واردات مرغ و تخم مرغ ایران را آغاز کرد

تسنیم نوشت :رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در شرایطی که کشورهای مختلف درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان هستند گزارشی از این بیماری در کشور نداریم. کویت واردات مرغ و تخم مرغ از ایران را آغاز کرد.

محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان ، ماهیگیری، غذای دریایی و صنایع وابسته اظهار داشت: کشورهای همسایه درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان هستند اما در کشورمان این بیماری مشاهده نشده است.

وی افزود: در انگلیس بیش از ۵۰ درصد مرغداری آنها درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان هستند و برای تامین بازار مصرف خود مجبور به واردات مرغ و تخم مرغ شده اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در ایران ستاد ملی آنفولانزا از ماه های گذشته رصد و پایش علیه بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان را انجام داده است و گزارشی از این بیماری نداریم.

وی تصریح کرد: در این شرایط کشور ها به دنبال واردات طیور هستند به همین منظور کویت نخستین کشوری است که واردات محصولات طیور ایرانی را به کشورش آزاد کرده و مرغ و تخم مرغ، جوجه یک روزه ، پولت و تخم مرغ نطفه دار وارد می کند.

وی گفت: ظرفیت تولید مرغ کشور بیش از ۳ میلیون تن است اما در حال حاضر به اندازه ۲.۵ میلیون تن از این ظرفیت استفاده می‌شود و قابلیت صادرات مازاد وجود دارد.

وی اظهار داشت: کشور عراق نیز با توجه به نبود این بیماری در کشورمان، به تازگی پس از ۶ سال واردات محصولات طیوری ایران را به کشور خود آزاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

۲۲۰ ۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =