عکس | گول چشم‌های مهربان این موجود خطرناک را نخورید!

اسلو لوریس یکی از معدود پستانداران سمی جهان است که با قیافه‌ای بانمک به حیوان خانگی محبوب بسیاری از طرفداران جانوران عجیب تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسلولوریس دارای یک قسمت برآمده و بدون مو در قسمت داخلی و بالای بازوی خود است که ماده روغنی سمی و تند و تیزی را ترشح می‌کند. زمانی که اسلولوریس احساس خطر می‌کند، بازوی خود را بالا برده و غده را می‌لیسد. بزاق دهان او با این روغن ترکیب شده و یک محلول سمی تولید می‌کند که در نوک شانه دندان می‌ماند. زمانی که اسلولوریس حیوان دیگری را گاز می‌گیرد، سم وارد جریان خون قربانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عکس | شلیک یک موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی به اوکراین!

زهر فعال شده باعث ایجاد درد، تورم و زخمی متعفن می‌شود که بهبودی آن زمان‌بر است. این گاز می‌تواند پستانداران و بندپایان را بکشد و در انسان ایجاد شوک آنافیلاکتیک کرده و باعث بی‌نظمی ضربان قلب و نهایتا مرگ شود. احتمالا این موجود دیگر به نظرتان زیاد جالب و بانمک نیست!

عکس | گول چشم‌های مهربانش را نخورید، ممکن است جانتان را بگیرد!

آنها از سم غیرفعال خود به‌عنوان یک عامل بازدارنده نیز استفاده می‌کنند، قبل از اینکه اسلولوریس ماده برای جمع‌آوری غذا برای فرزندان خود برود، نوزادان را روی درخت گذاشته و غدد بازویی خود را لیس می‌زنند و سپس این ماده سمی را روی خز نوزادان منتقل می‌کنند. تصور می‌شود که این کار از شکار فرزندان آنها توسط شکارچیان بالقوه ماننده پلنگ ابری(نوعی پلنگ بومی شرق و جنوب شرقی آسیا) و خرس آفتاب مالایی(نوعی خرس کوچک بومی جنوب شرق آسیا) جلوگیری می‌کند.

این موجودات با ظاهری دوست داشتنی به عنوان حیوان خانگی داد و ستد می‌شوند. آنها مرموز هستند، بنابراین برای استفاده در جادوی سیاه و طب سنتی به فروش می‌رسند. در این فرآیند، اغلب دندان‌های آنها را می‌کشند و در شرایط بسیار وحشتناک و به طور غیرقانونی آنها را قاچاق می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با این جانور فوق‌العاده گزارش «چشم‌گرد تنبل پستانداری سمی و در معرض انقراض» را بخوانید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    18 1
    این تیتری که زدید بیشتر برازنده انسان هاست نه حیوانات. حیوان بیچاره مطابق غریضه اش از خود در برابر متجاوز و شکارچی دفاع میکند
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    8 0
    من چیزی که در این سالها زندگیم متوجه شدم اینکه حیوانات رحم انصاف معرف گذشت محبت وفا ازبعضی انسانها خیلی بیشتر
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    3 0
    ما هم گول همچین چشمهایی رو خوردیم !