واکنش واشنگتن به تشدید حملات ترکیه در شمال سوریه

ایسنا نوشت: فرماندهی مرکزی آمریکا در واکنش به تشدید حملات ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد که واشنگتن با هرگونه اقدام نظامی که منجر به بی ثباتی در سوریه شود، مخالف است.

سرهنگ «جوزف بوچینو» درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر حمله هواپیماهای ترکیه به یک مرکز آموزشی آمریکایی برای «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در استان الحسکه در شمال شرق سوریه اظهار داشت: ما با هرگونه اقدامات نظامی که اوضاع را در سوریه بی ثبات کند مخالفیم؛ اقداماتی که اهداف مشترک ما از جمله جنگ علیه داعش را تهدید می‌کند.

پیش از این، وزیر کشور ترکیه، آمریکا و غرب را به اتهام سیاست‌های دوگانه در مبارزه با تروریسم متهم کرده بود.

نیروی هوایی ترکیه امروز (سه شنبه) ۵ حمله در روستای المکمن استان دیرالزور سوریه در ۷۰ کیلومتری مرز انجام داد.

این اولین بار است که ترکیه منطقه دیرالزور را تا این عمق داخل خاک سوریه بمباران می‌کند.

ترکیه عملیات نظامی هوایی محدود خود را یک هفته پس از حمله با بمب در استانبول که منجر به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر دیگر شد، آغاز کرد و آنکارا «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» را متهم کرد که پشت این حمله بودند، در حالی که هر دو گروه هرگونه نقش خود در این حمله را رد کردند.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که حملات هوایی ترکیه به حومه حلب و الحسکه تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

در حالی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود که نیروهای ترکیه با تانک وارد می‌شوند تا مقر تروریست‌ها در سوریه و عراق را منهدم و ریشه تروریست‌ها را در شمال دو کشور ریشه کن کنند، تعدادی از کشورها مانند روسیه، آلمان و فرانسه خواستار خویشتنداری آنکارا و تلاش برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها و درگیری‌ها در سوریه شده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =