10 پروژه بزرگ شهری در تبریز اجرا می شود/ خسارت 22 میلیاردی از اغتشاشات اخیر

شهردار تبریز از پیش‌بینی اجرای ۱۰ پروژه بزرگ عمرانی در سال آینده خبر داد: تلاش داریم این پروژه‌ها طی سال آینده آغاز شده و به اتمام برسد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، یعقوب هوشیار عصر امروز در دومین نشست خبری خود در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شاید مهمترین و شاخص ترین پروژه شهرداری در سال آینده، بازگشت سرمایه گذاران به تبریز است.

هوشیار از تلاش برای رفع موانع سرمایه گذاری در تبریز خبر داد و افزود: خوشبختانه استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این خصوص پیشرو است و سال بعد، سال اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری خواهد بود.

وی گفت: ۷۷ پروژه شهری بلاتکلیف در تبریز وجود داشت که مورد بررسی قرار گرفته اند که یا تعیین تکلیف شده و خلع ید شوند و یا آغار بکار کنند.

شهردار تبریز از تدوین دو هزار پروژه اجتماعی خبر داد و افزود: این برنامه‌ها توسط گروه های مرجع مختلف طرح ریزی شده تا مرجع و منبعی برای سالهای آتی باشد.

شهردار تبریز تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ در سه سطح تدوین خواهد شد که شامل سطح نخست محلات و ناحیه ای با پروژه‌های ناحیه محور، منطقه محور و در نهایت پروژه های بزرگ شهرداری مثل صاحب آباد و فیبر نوری است که توسط شهرداری تبریز انجام می یابد.

شهردار تبریز با اعلام اینکه احداث 300 کیلومتر فیبر نوری توسط مجموعه شهرداری تبریز انجام خواهد شد، گفت: این مقدار فیبر نوری تا پایان سال تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی مجموع خسارت های شهرداری از اغتشاشات اخیر را 22 میلیارد تومان اعلام کرد.

10 پروژه بزرگ شهری در تبریز اجرا می شود/ خسارت 22 میلیاردی از اغتشاشات اخیر

پیش بینی جذب 100 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در تبریز

شهردار تبریز با بیان اینکه برخی پروژه‌ها محرک توسعه شهر هستند، گفت: با این پروژه ها می توان در چهار سال آتی ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه جذب کرد.

یعقوب هوشیار اظهار کرد: توسعه متوازن شهر در گرو توانمندی شهرداری در بحث جذب سرمایه گذاری است.

وی در خصوص کمبود ماشین آلات سنگین در شهرداری تبریز اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته تنها سه دستگاه ماشین آلات سنگین خریداری شده است و شهرداری تبریز برای خرید این نوع ماشین آلات لایحه‌ای با موضوع تهاتر با یک پروژه سرمایه گذاری به شورا برده است که این موضوع هفته جاری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

شهردار تبریز با اشاره به وضعیت آلودگی شهر تبریز اظهار کرد: برخی صنایع در غرب تبریز آلایندگی زیادی داشته و از علل آلودگی شهر است و در قانون نیز ذکر شده این صنایع به خارج از محدوده شهر انتقال یابد.

راه‌اندازی ۱۹ فرهنگسرا در محلات آسیب‌پذیر طی سال ۱۴۰۲

شهردار تبریز گفت: مطالعات مرحله نخست ساماندهی وانت بارها به اتمام رسیده و جانمایی آنها انجام یافته است.

یعقوب هوشیار افزود: برای ساماندهی وانت بارها نباید بصورت هیجانی و شتاب‌زده عمل کنیم و ابتدا باید جایگزین آن مشخص شود تا مردم اقناع شوند.

وی افزود: به تمام رانندگان وانت بار اطلاع رسانی شده که جهت ارائه مکان رایگان مراجعه کنند و در این خصوص از رسانه ها تقاضای کمک و همراهی داریم.

هوشیار با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش، شهرداری به هیچ عنوان در صدد تیمداری حرفه ای نیست، اظهار کرد: به دنبال پیوست فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در حوزه فرهنگی ورزشی هستیم و هدف ما در حوزه ورزشی صرفا پرورش استعدادهای موجود است.

به گفته شهردار تبریز، تلاش برای احیای هویت تاریخی تبریز در صاحب آباد، باز پس گیری تالار شهر تبریز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احیای خانه‌های ستارخان و باقرخان و... از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه فرهنگی است.

وی از شناسایی ۱۹ محله آسیب پذیر در تبریز خبر داد و افزود: بر اساس مطالعات انجام یافته ۱۹ محله آسیب پذیر در سطح شهر شناسایی شده که طی سال ۱۴۰۲ در هرکدام از این محلات فرهنگسرا احداث خواهد شد که مجموعه‌های ورزشی هم داخل همین فرهنگسرا ایجاد می‌شود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در راستای حفظ محیط زیست، به دلیل جلوگیری از آسیب به بافت شهری و حفظ سلامت مردم امسال در سطح شهر نمک پاشی جامد نداریم.

10 پروژه بزرگ شهری در تبریز اجرا می شود/ خسارت 22 میلیاردی از اغتشاشات اخیر

تاکید بر احیای هویت تاریخی شهر با احیای بافت فرسوده

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه مدیریت شهری بر احیای هویت تاریخی بافت فرسوده تمرکز دارد، گفت: مناطق دهگانه شهرداری تبریز موظفند سال آینده برنامه‌های ورزشی هفتگی اجرا کنند.

یعقوب هوشیار اظهار کرد: شهرداران مناطق در سال بعد موظف اند هر کدام یک پروژه احداث پیاده راه داشته باشند زیرا تاکید مدیریت شهری به انسان محور بودن و توسعه پیاده راه ها است. امسال نیز مناطق ۸ و ۶ پروژه های خوبی در حوزه پیاده راه اجرا کرده اند.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز نگاه ویژه ای به حوزه ورزش دارد، گفت: این مقوله مهم رابطه مستقیمی با سلامت و نشاط شهروندان دارد. مجموعه ورزش شهرداری هم در حال راه اندازی است و تاکید ما در ورزش به استعدادیابی و آموزش و تیمداری از لحاظ شکوفایی استعدادهاست.

هوشیار با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز در حوزه ورزش به هیچ وجه نگاه حرفه ای برای تیمداری ندارد، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری تبریز برای اولین بار با پیوست اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و دینی به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: مشتاق مشورت گیری از تمامی نخبه های شهر برای غنی کردن پیوست اجتماعی بودجه سال ۱۴۰۲ هستیم.

وی اذعان کرد: مناطق دهگانه شهرداری در سال بعد موظف اند برنامه های ورزشی در هر ۵۲ هفته سال برگزار کنند. شهرداری امسال نیز مشارکت فعالی در مسابقات ورزشی از جمله برگزاری تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان و مسابقات موتورسواری قهرمانی کشور داشته است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: جایگاه تاریخی تبریز، هویت این شهر است و در احیای بافت فرسوده اقدامات خوبی انجام گرفته است. امیدواریم در سال بعد پس از سال ها چشم انتظاری، پروژه احیای میدان صاحب آباد تمام شود.

وی با بیان اینکه پروژه تملک خانه ستارخان در حال اجرا است، گفت: امیدواریم پروژه مقبره الشعرا جزو پروژه هایی باشد که به ایستگاه افتتاح برسد.

وی اظهار کرد: شهرداری تنها یک نهاد خدماتی نیست و رویکرد شهرداری در سال بعد تاکید به کارکرد اجتماعی خواهد بود و امیدواریم با کمک رسانه ها بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شهرداری در دید مردم یک نهاد اجتماعی اثرگذار باشد.

10 پروژه بزرگ شهری در تبریز اجرا می شود/ خسارت 22 میلیاردی از اغتشاشات اخیر

شورا و شهرداری به نفع مردم تعامل دارند

شهردار تبریز گفت: برای نخستین بار طی سال ۱۴۰۲ بودجه‌ای مستقل برای سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری با رقمی قابل توجه تدوین خواهد شد.

هوشیار تصریح کرد: سال آینده یکی از نمودهای مهم شهرداری تبریز حوزه سرمایه گذاری است و در همین راستا همایش بین المللی سرمایه‌گذاری نیز برگزار می‌شود.

وی از راه اندازی حساب ویژه برای حوزه سرمایه گذاری خبر داد و افزود: امیدواریم یکی از بسترهای مهم به مفهوم اینکه بخشی از منابع شهرداری برای سرمایه گذاری باشد طی سال آینده تحقق یابد.

شهردار تبریز در خصوص دعاوی حقوقی مورد بررسی شهرداری گفت: شهرداری مجموعه‌ای عریض و طویل با حجم کار بالا و تعدد پرونده‌های زیاد شهروندان بوده و از همین رو احتمال وقوع هر موضوعی قابل تصور است.

وی با قدردانی از سیستم قضایی استان و همکاری تنگاتنگ با این مجموعه، تصریح کرد: برخی موضوعات مثل اتوبوسرانی، خانه سازی و ... طی سال‌های گذشته در حجم و نرخ بالایی مطرح بوده و اعاده دادرسی شده است.

هوشیار با بیان اینکه تلاش داریم از حقوق شهروندان دفاع کنیم، گفت: محکومیت قطعی نداریم و در پرونده‌های خاص اعضای ارشد شهرداری ورود می کنند و کاری اجمالی اتفاق می افتد. امیدوارم با همکاری سیستم قضایی به نحو احسن از حقوق شهروندان دفاع کنیم.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در حوزه مدیریت با کسی تعارف نداریم، گفت: مدیریت شهر امانتی در دست من است. مثلاً در حال حاضر عملکرد پروژه رسالت بی نظیر است و در موعد مقرر افتتاح می‌شود. ارزیابی مناطق باید بر اساس شاخص ها باشد.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران در دور سوم قرار خدمت، افزود: یکی از موضوعات دور سوم قرار خدمت مناطق، حضور خبرنگاران است. من کم‌کارترین عضو تیم شهرداری‌ هستم. برخی مدیران در پروژه فروزنده سه شبانه روز به خانه نرفته و بی وقفه تلاش کردند.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل با شورای شهر تبریز اظهار کرد: با تمام اعضای شورا تعامل وجود دارد و این تعامل در جهت منافع مردم است. حتی یک انتصاب به توصیه اعضای شورا انجام نیافته است. تلاش داریم با کمترین تغییرات مدیریتی پیش برویم.

شهردار تبریز با اشاره به حوزه فضای سبز شهری گفت: در حوزه فضای سبز به عملکرد خود انتقاد دارم چرا که شأن تبریز این نیست. سال آینده حداقل دو پارک محله ای در هر منطقه از شهر احداث می‌شود. همچنین ۴۰۰ هکتار فضای سبز در شهر برای سال آینده احداث خواهد شد که جهش بزرگی در این حوزه خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =