قلم حافظ علم و دانش، پاسدار افکار اندیشمندان و پل ارتباطی گذشته و آینده بشر است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان در آیین تکریم از خادمان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی استان سمنان قلم را حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار اندیشمندان، حلقه اتصال فکری علماء و پل ارتباطی گذشته و آینده بشر توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان در آیین تکریم از خادمان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی استان سمنان قلم را حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار اندیشمندان، حلقه اتصال فکری علماء و پل ارتباطی گذشته و آینده بشر توصیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و قدردانی از خدمات ارزنده کتابداران استان سمنان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، به اهمیت قلم و کتابت در اسلام اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین رویدادهای زندگی بشر پیدایش «خط» و جاری شدن قلم بر صفحه کاغذها یا سنگ‌ها بوده است و همان بود که دوران تاریخ را، از ماقبل از تاریخ جدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قلم را حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار اندیشمندان، حلقه اتصال فکری علماء و پل ارتباطی گذشته و آینده بشر دانست و افزود: علم به وسیله کتابت و از طریق لوح و قلم حاصل‌شده و به انسان رسیده است.

امام جمعه سمنان با اشاره به حدیث پیامبر صلی‌الله علیه و آله که فرمودند: قَیِّدُوا العِلمَ بِالکِتاب اگر میخواهید علم را نگه‌دارید باید آن را بنویسید افزود گذشتگان ما علم را نوشته‌اند و به دست ما رسانده‌اند و ما باید این راه را برای آیندگان ادامه دهیم.

مرتضی مطیعی ضمن بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تأکیدات بسیاری در رابطه بااهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی دارند و خود بسیار اهل مطالعه هستند خاطرنشان کرد: با وجود تمام پیشرفت‌های صورت گرفته، کتاب دیجیتال جایگزین کتاب کاغذی نخواهد شد و ابزار الکترونیک تنها برای تسهیل دسترسی است و کتابخانه‌های عمومی یکی از شاخص‌های مهم رشد فرهنگی در کشور هستند که نشاط اجتماعی و شادمانی نسل جوان نیز درگرو توجه به کتاب و کتاب‌خوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر علاقه جامعه ایرانی به کتاب و کتاب‌خوانی افزود: اگر امروزه در منطقه رتبه اول تولید علم راداریم و پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف باعث نگرانی کشورهای غربی شده است حاصل اهمیت به کتاب و میراث مکتوب در دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه خواننده باید توفیق اجباری مطالعه را برای خود ایجاد کند افزود: مطالعه دسته‌جمعی و بحث در مورد آن انگیزه و اشتیاق را در انسان به وجود می‌آورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =