بیش از ۶۰ درصد رویه راه‌های شریانی استان در وضعیت خوب قرار دارد / نیازمند یک هزار و ۲۲ میلیارد تومان برای رفع خرابی رویه جاده ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان آخرین وضعیت رویه راه‌های شریانی استان هرمزگان را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «عباس شرفی»، با بیان اینکه دو هزار و ۵۴۴ کیلومتر طول کل راه‌های شریانی استان هرمزگان است، گفت: بیش از ۶۸ درصد از راه‌های شریانی دارای رویه‌ی خوب، ۱۱ درصد دارای رویه مناسب و ۲۰ درصد که حدود ۵۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود در وضعیت ضعیف بوده و به روکش یا تعمیر اساسی نیاز دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: طبق برآوردهای انجام شده است و رفع خرابی رویه راه‌های شریانی بالغ بر یک هزار و ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شرفی با اشاره به اینکه اعتبار ابلاغی سال جاری برای این مهم بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان است، اضافه کرد: در حال حاضر ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که این اداره کل سعی دارد از طریق منابع درآمدی دیگر خلاهای موجود را برطرف کند.

وی در تشریح وضعیت رویه‌ی راه‌های فرعی استان اظهار کرد: بخش گسترده‌ای از رویه‌ی محورهای فرعی در شرایط مطلوب و خوب قرار دارد. حدود ۱۰ درصد این مسیرها که شامل ۳۰۰ کیلومتر است به مرمت و بهسازی نیاز دارد. به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان تعمیرات رویه‌ی راه‌های فرعی به بیش از ۴۵۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۸۴ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی امسال است.

شرفی در پایان گفت: بیشترین خرابی‌ها در محورهای بشاگرد-میناب، بندرعباس-حاجی‌آباد و بندرعباس-بندرلنگه-پارسیان است، از همین رو بهسازی رویه این محورها در صورت تامین اعتبار در اولویت خواهد بود. با توجه به اینکه بزرگراه سیرجان به بندرعباس جز راه‌های شریانی و پرتردد است، اتصال محور فین به این بزرگراه، دارای اهمیت است. امیدواریم با تامین اعتبار تا شهریور ۱۴۰۲ این پروژه به اتمام رسیده و مردم از آن بهره ببرند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =