تامین ۷۰درصدی زمین طرح نهضت ملی مسکن درچهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت: معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تامین بیش از ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: این میزان زمین ۷۰ درصد تعهد چهار ساله استان است

سید احسان حسینی افزود: تعهد اولیه استان برای تحویل مسکن در طرح نهضت ملی ۴۱ هزار واحد مسکونی است که با تامین ۵۲۷ هکتار زمین ۷۰ درصد نیاز استان برای تحقق این تعهد تامین شده است.

وی ادامه داد: زمین در طرح نهضت ملی مسکن از سه محل شامل اراضی ملی در اختیار اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مستثنیات و ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تامین می‌شود.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده و همکاری اداره‌کل منابع طبیعی استان، زمین مورد نیاز در تمامی شهرهای استان به جز شهرهای لردگان، فارسان، کیان و بلداجی از اراضی ملی داخل محدوده تامین شده و در حال حاضر ۲۷ هکتار در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

حسینی همچنین از تملک ۲۰۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان مطابق با ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: اگر چه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص با اداره‌کل راه و شهرسازی همکاری نکردند اما این اداره‌کل به ناگزیر با توجه به تکلیف قانونی خود برای ۲۰۰ هکتار از زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی استان سند گرفته است و تاکنون ۱۰۰ هکتار از این اراضی را به ساخت نهضت ملی مسکن اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای فارسان، لردگان، کیان و بلداجی نیز که اراضی ملی داخل محدوده شهر نداشته‌اند تلاش شده تا از محل مستثنیات بهره‌گیری شود و در حال توافق با مالکان زمین‌های موردنظر هستیم.

حسینی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از متقاضیان به طرح متصل شده و با تامین زمین روند اجرای طرح سرعت بیشتری به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =