۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۷

روزنامه تهران امروز نوشت:

آنطور که مشاهدات نشان می‌دهد قیمت خودرو این روزها در سرازیری افزایش قیمت افتاده‌است و هیچ‌کس هم نیست که پایش را روی ترمز این افزایش قیمت‌ها بگذارد. قیمت خودرو در هفته‌ای که گذشت هم مثل چند هفته پیش افزایش قیمت‌های 100 تا 500 هزار تومانی را تجربه کرد.

مسئولین و دست‌اندرکاران صنعت خودروسازی هم هرچه کردند نتوانستند بر سرعت افزایش قیمت خودرو چیره شوند. از درخواست مدیر عامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان که از ارسال پرونده 4 خودروساز بزرگ به سازمان تعزیرات صحبت به میان آورده بود تا بالا بردن تیراژ خودروهایی از قبیل پژو 206 برای کنترل و تنظیم بازار، همه از تدابیر و تصمیمات مسئولان برای رام کردن قیمت‌‌های افسارگسیخته خودرو بود. البته باید توجه داشت که بر اساس مشاهدات بازار، هیچ‌کدام از این ترفندها نتوانست مقابل معضل افزایش قیمت خودرو قد علم کند و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت 500 هزار تومانی خودروی 206 در این مدت بودیم.

این افزایش قیمت در حالی‌است که در سایت اینترنتی شرکت ایران خودرو قیمت پژو 206 تیپ 2، 14 میلیون و 600 تومان ذکر شده‌است که این خودرو در بازار آزاد به قیمت 15 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. دیگر خودروهایی هم که در سایت‌های ایران خودرو، پارس خودرو و سایپا برای آنها قیمت درج شده‌است با قیمت‌های موجود در بازار تفاوت فاحشی دارد. این قیمت‌ها از یک تا سه میلیون تومان از قیمت‌های بازار پایین‌تر است.

به گفته کارشناسان توقع می‌‌رفت که در ماه رمضان به دلیل رکود معمول در عمده بازارها، کمی از قیمت خودرو هم کاسته شود اما بر خلاف معمول قیمت‌های خودرو نه تنها پایین نیامد بلکه مسیری افزایشی در پیش گرفت. برخی کارشناسان هم دلیل این افزایش قیمت‌های نابسامان را نقدینگی سرگردان در جامعه می‌دانند. از سوی دیگر اما فعالان بازار خودروی خارجی از کاهش قیمت اندک این خودروهای وارداتی سخن به میان آورده‌اند.

اکنون در بازار قیمت هیوندای سوناتا مدل 2011، حدود 65 تا 66 میلیون تومان ذکر شده‌است. هیوندای جنسیس هم 89 میلیون تومان قیمت دارد. اما در گروه خودروهای داخلی، خودروی صبای سایپا قیمتی حدود 7 میلیون و 700 هزار تومان دارد. البته اگر رنگ متالیک این خودرو را انتخاب کنید قیمت صبا چیزی حدود 200 هزار تومان افزایش خواهد یافت. صبای دوگانه سوز هم با قیمت 8 میلیون و 500 هزار تومان از سوی شرکت سایپا فروخته می‌شود. سایپا 131 SLهم قیمتی حدود 8 میلیون و 500 تومان دارد و مدل SX آن با قیمت 8 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سایپا 132 هم که در سه سریST ، SL و SX تولید می‌شود به ترتیب قیمتی حدود 8 میلیون و 300، 8 میلیون و 600 و 8 میلیون و 900 دارند.

در جدول قیمتی سایپا قیمت خودروی ریو مجهز به سیستم ضد سرقت 12 میلیون و 900 هزار تومان ذکر شده‌است و مدل ABS آن هم 13 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد. در سری خودروهای سایپا اما نمی‌توان از تیبا غافل ماند. این خودرو اکنون قیمتی حدود 12 میلیون تومان دارد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehsal US ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    سرازیری افزایش قیمت؟!؟!؟!!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    خود شما و سایر همکارانتان یکی از عوامل این افزایش قیمت ها هستید.به اخبار چند هفته گذشته نگاهی بیاندازید. امیدواریم این اخبار به جهت بازار گرمی نباشد و دین این مردم به گردن همان آقایان نابخرد بماند نه شما.