حساب ویژه تولید؛ قانونی مصوب ولی اجرا نشده

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:  در ماده ۲۱ قانون رفع موانع تولید مصوب شده که حساب ویژه تولید باید ایجاد شود ولی در کمال تاسف، علی‌رغم گذشت زمان زیادی از تصویب این قانون این ماده قانونی اجرایی نشده است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، غلامحسین شافعی، ظهر امروز و در نود و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با بیان اینکه واحدهای تولیدی شدیدا با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند، اظهارکرد: در ماده ۲۱ قانون رفع موانع تولید مصوب شده که حساب ویژه تولید باید ایجاد شود ولی در کمال تاسف، علی‌رغم گذشت زمان زیادی از تصویب این قانون این ماده قانونی اجرایی نشده است.

شافعی گفت: برهمین اساس، درخواست شده تمام شوراهای گفت‌وگو در سراسر کشور پیگیری اجرای این قانون را در دستور کار قرار دهند تا مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: موضوع بعدی، انتقال کمیته اقدام ارزی به بانک مرکزی است؛ این کمیته در گذشته در بانک مرکزی بود که مشکلات عدیده‌ای را برای صادرکنندگان ایجاد کرده بود و وقتی این کمیته به سازمان توسعه تجارت منتقل شد گشایش‌های خوبی ایجاد شد.

شافعی با اشاره به اینکه بر اساس قانون شورای گفت‌وگو و آیین‌نامه‌ها نماینده‌های بخش خصوصی برای یک سال انتخاب شده و البته انتخاب مجدد آن‌ها بلامانع است، تصریح کرد: این افراد بیش از ۲ سال نمی‌توانند نماینده بخش خصوصی باشند.

وی با تاکید بر اینکه شورای گفت‌وگو باید به این مساله رسیدگی کند، گفت: تشکل‌هایی که اثرپذیری در شورا نداشته باشند و نظرات افراد تحت پوشش خود را برای رفع مشکل نتوانند منتقل کنند، حذف می‌شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1699055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =