۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۵

«بانو»‌ به کارگردانی لوک بسون کارگردان فرانسوی به عنوان فیلم افتتاحیه ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رم انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم زندگی‌نامه‌ای که در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید، ادیسه سیاسی و شخصی آنگ سان سو چی، سیاستمدار برمه‌ای و برنده جایزه نوبل صلح‌ (با بازی میشل یو) را به تصویر می‌کشد.

این فعال حقوق بشر سال‌ها با دیکتاتوری در کشورش مبارزه کرد و از 1989 تا 2007 دور از همسر و فرزندانش در حبس خانگی بود.

بسون گفت: «از این‌که «بانو»‌ فیلم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم رم است و اولین نمایش اروپایی فیلم ما در کشور و شهری است که برای من عزیز هستند، خوشحالم و به آن افتخار می‌کنم.»

کارگردان فیلم‌های «نیکیتا»، «ژاندارک» و «عنصر پنجم» ادامه داد: «من عمیقا تحت تاثیر داستان شخصی آنگ سان سو چی و مبارزه همیشگی او در راه دموکراسی قرار گرفتم و امیدوارم با این فیلم هدف و صدای او بیش از پیش مورد توجه مردم در سراسر دنیا قرار بگیرد.»

بسون به همراه میشل یو و دیوید تیولیس دیگر بازیگر «بانو» برای معرفی این فیلم در جشنواره رم شرکت خواهند کرد. «بانو» اولین بار در دنیا در سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده می‌رود.

ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رم 27 اکتبر تا چهار نوامبر (پنجم تا 13 آبان) در پایتخت ایتالیا برگزار می‌شود. انیو موریکونه آهنگساز ایتالیایی ریاست هیئت داوران این دوره جشنواره را به عهده دارد.

اسکرین دیلی / 26 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =