کرملین:انرژی روسیه به کشورهای خواهان وضع سقف قیمتی فروخته نمی‌شود

مهر نوشت: سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز تصریح کرد: انرژی روسیه به کشورهای خواهان وضع سقف قیمتی فروخته نمی‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که مسکو مطابق با تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور، به کشورهای خواهان وضع سقف قیمتی بر کشورش، انرژی نمی‌ فروشد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت: ما بر اساس سخنان رئیس جمهورمان، به کشورهایی که بر بهای خرید انرژی روسیه سقف اعمال می کنند، نفت و فرآورده های نفتی یا گاز نمی فروشیم و این موضع کنونی ماست. ما تاکنون متوجه شده ایم که منطقی باشیم و تنها منافع خود را پیگیری کنیم. مسکو، مذاکرات درباره اعمال سقف بهای انرژی را با دقت بررسی و رصد می کند.

واکنش کرملین به نشست کمیسیون اروپا در هفته پیش بود که در خصوص ساز و کار تعیین سقف بر بهای واردات انرژی روسیه نتوانست به توافقی میان وزیران انرژی خود دست یابد.

در نشست وزیران انرژی اتحادیه اروپا، که با هدف تعیین سقف قیمتی برای نفت و گاز روسیه برگزار شد، این مقامات در این مورد به توافق نرسیدند. در نتیجه وزرای انرژی اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند نشست دیگری را برای پیگیری این موضوع در اواسط ماه دسامبر (ماه آینده میلادی) برگزار کنند.

وزرای انرژی اروپا همچنین پروژه ای موسوم به پروژه مشترک خرید گاز را تصویب کردند و در تلاش هستند تا رفتن به سمت انرژی های تجدیدپذیر را تسریع بخشند.

«جوزف سیکیلا» وزیر انرژی جمهوری چک در این خصوص گفته بود: پیشنهاد امروز من به وزرا آن بود که با مضمون پیشنهادهایی که کمیسیون اروپا ارائه کرده است، موافقت شود تا نیازی به مذاکرات بیشتر نداشته باشیم و درباره پیشنهادهای مربوط به تعیین سقف قیمت گاز به جلو حرکت کنیم. تا سیزدهم دسامبر منتظر خواهیم ماند تا پنجمین نشست فوق العاده را از ابتدای امسال برگزار کنیم.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =