۲ نفر
۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
چیلر مناسب چه واحد های مسکونی است؟

برای سرمایش واحدهای مسکونی، دستگاه‌های تهویه مطبوع متنوعی مانند کولر آبی، کولرگازی، داکت اسپلیت و چیلر وجود دارد.

یکی از دستگاه‌های تهویه مطبوع مدرن، پرکاربرد و پیشرفته که برای تنظیم دمای محیط و خنک‌سازی واحدهای مسکونی و آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، چیلر آپارتمانی یا مینی چیلر نام دارد. این دستگاه برای نصب در آپارتمان‌هایی با مساحت بیشتر از ۱۵۰ متر مربع تا ۳۰۰ متر مربع کاربرد دارد. معمولا برای واحدهای بزرگتر از ۳۰۰ متر مربع، از چیلر مرکزی استفاده می‌شود. این دستگاه در دو نوع تراکمی و جذبی، سرمای مورد نیاز محیط منازل را تامین می‌کند و قدرت خنک‌کنندگی آن نسبت به کولر آبی، داکت اسپلیت و کولر گازی بیشتر است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌ها و مزایای استفاده از چیلر مسکونی در اختیار شما قرار دهیم.

چیلر چیست و به چند گروه تقسیم می‌شود؟

بسیاری از افراد بعد از خرید آپارتمان و واحدهای مسکونی، دستگاه Chiller را به عنوان سیستم خنک‌کننده انتخاب می‌کنند. این دستگاه به طور کلی به دو گروه‌ تراکمی و جذبی تقسیم می‌شود. مدل‌های تراکمی یا برقی، کار خنک‌کردن هوای محیط منزل را از طریق فشرده‌سازی هوا و با کمک کمپرسور انجام می‌دهند که نسبت به مدل جذبی، برای استفاده در واحدهای مسکونی طرفداران بیشتری دارند. انواع جذبی فضای زیادی را اشغال می‌کنند و برای استفاده در بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و مجتمع‌های تجاری خیلی بزرگ مناسب هستند. چیلرهای تراکمی دمای آب را کاهش می‌دهند و آن را با استفاده از پمپ سیرکولاتور در هواسازها و کویل‌های فن کویل به جریان می‌اندازند تا هوای محیط خنک شود. اجزای اصلی این دستگاه‌ها عبارتند از: اواپراتور، کمپرسور، کندانسور، تابلو برق، شیر انبساط، شیرهای برقی، پمپ آب و مخزن انبساط. خرید یک چیلر آپارتمانی مناسب با هر هزینه‌ای می‌تواند به میزان زیادی هزینه‌های ساختمان‌های مسکونی را به مدت طولانی در حالت تعادل نگه دارد. برای خرید این دستگاه‌ها باید به مواردی مانند سازگاری با محیط، میزان ظرفیت و راندمان دستگاه، بعد گرمایشی و سرمایشی دستگاه، قیمت و غیره توجه کرد. این دستگاه‌های تهویه مطبوع را می‌توان در حیاط، تراس یا پشت بام نصب کرد. در زمان نصب توجه داشته باشید که محل قرارگیری دستگاه نباید زیر نور مستقیم آفتاب باشد. هم‌چنین در صورت نیاز به سرویس دوره‌ای و تعمیر، باید تعمیرکار به تمام قسمت‌های آن دسترسی داشته‌باشد.

مینی چیلر چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

مینی چیلر دستگاهی است که به آن چیلر آپارتمانی هم گفته می‌شود. این دستگاه کم‌صدا و کوچک با ظرفیتی کمتر از بیست تن تبرید، در واحدهای مسکونی کوچکی که به سرمایش مستقل نیاز دارند، استفاده می‌شود و با نصب شدن در فضاهایی مانند پشت بام، حیاط و تراس هوای خنک را به وسیله پمپ و از طریق لوله‌های فن کویل‌ها و فن دمنده به داخل آپارتمان هدایت می‌کنند. نیروی مورد نیاز برای شروع به کار این دستگاه، از طریق برق تک فاز و سه فاز شهری تامین می‌شود. استفاده از مینی چیلر در ساختمان‌های مسکونی، مزایای زیادی به همراه دارد. به دلیل کوچک بودن ابعاد و اندازه این دستگاه و اشغال فضای بسیار کم، به راحتی می‌توان آن را در فضاهای کوچکی مانند تراس، حیاط یا پشت بام نصب کرد و نیازی به موتور خانه ندارد. هزینه نصب و لوله‌کشی این دستگاه نسبت به انواع دیگر، بسیار ارزان‌تر است. کم‌بودن میزان ماده مبرد در این نوع چیلر، مانع از آسیب رسیدن به محیط زیست می‌شود. مواردی مانند قابلیت نصب در مکان‌هایی خارج از دید و امکان وصل شدن به فن کویل‌های داخل ساختمان مسکونی، امکان کنترل دمای فن کویل‌های موجود در هر اتاق به صورت مجزا، مستقل‌بودن هزینه خنک‌سازی و تهویه هر واحد با سایر واحدهای آپارتمان از مزایای دیگر این دستگاه به شمار می‌روند.

چیلر مناسب چه واحد های مسکونی است؟

خرید چیلر برای واحدهای مسکونی چه مزایایی دارد؟

استفاده از سیستم چیلر مسکونی یا چیلر آپارتمانی، مزایای زیادی به همراه دارد. این مزایا شامل موارد زیر است:

نصب راحت و عدم نیاز به فضای زیاد

دستگاه‌های چیلر مسکونی یا آپارتمانی ابعاد کوچکی دارند و نصب آن‌ها بسیار راحت است. چیلرهای مسکونی را می‌توان در فضای خارج از ساختمان مانند تراس، پشت بام و حیاط نصب کرد. هزینه نصب و اجرای این دستگاه از نصب داکت اسپیلت ارزان‌تر است.

کمتر بودن مقدار مبرد در مدار چیلر مسکونی

یکی دیگر از مزایای این دستگاه، کمتر بودن مقدار مبرد در آن است. این موضوع باعث می‌شود که قیمت آن نسبت به داکت اسپلیت و اسپلیت‌هایی که مقدار مبرد بیشتری در بین یونیت داخلی و خارجی آن‌ها وجود دارد، بسیار ارزان‌تر باشد و کمترین آثار تخریب محیط زیست را به همراه داشته‌باشد.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

با توجه به هوا خنک بودن چیلر مسکونی، این دستگاه آب مصرف نمی‌کند؛ زیرا خنک شدن کندانسور آن با استفاده از فن انجام می‌شود. پایین بودن ظرفیت نیز باعث کاهش مصرف برق می‌شود بنابراین صرفه‌جویی در مصرف انرژی را می‌توان یکی از مزایای مهم این دستگاه خنک‌کننده محیط معرفی کرد.

قابلیت کنترل دما در فن کویل‌ها به طور مستقل

فن کویل‌هایی که به چیلر آپارتمانی وصل می‌شوند، دارای قابلیت کنترل دما به طور مستقل هستند. به عنوان مثال می‌توان همزمان دمای یک اتاق را روی ۱۸ درجه و دمای اتاق دیگر را روی ۲۲ درجه تنظیم کرد. وجود این مزیت نیز تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی دارد.

مناسب برای استفاده در همه مناطق آب و هوایی

فرقی نمی‌کند که آپارتمان در کدام یک از مناطق آب و هوایی واقع شده‌باشد، مینی‌ چیلرهای هوا خنک برای نصب در همه مناطق آب و هوایی، گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

چیلر مناسب چه واحد های مسکونی است؟

خرید آنلاین چیلرهای مسکونی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

برای خرید آنلاین تجهیزات تهویه مطبوع، از جمله مینی‌چیلر، همواره به دنبال فروشگاه‌های اینترنتی معتبر باشید. این فروشگاه‌ها شرایطی فراهم کرده‌اند که مشتری قبل از خرید محصولات مورد نظر خود، با مشاوران فروش سایت، مشاوره رایگان داشته‌باشند و بعد از کسب اطلاعات و راهنمایی‌های لازم، محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری کنند. از ویژگی‌های مهم فروشگاه‌های اینترنتی معتبر عرضه‌کننده تجهیزات تهویه، می‌توان به مواردی مانند تحویل دستگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش، ارائه باکیفیت‌ترین محصولات روز دنیا از برندهای معروف و فروش محصولات با قیمت مناسب اشاره کرد. امیدواریم از مطالب ارائه‌شده در این مقاله، کمال استفاده را برده‌باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =