۲ نفر
۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی

تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی؛ محصولی کاربردی برای استفاده در مراکز درمانی و کلینیک های پزشکی است که بالاترین کیفیت، ویژگی ها، مشخصات و همچنین مولفه های مختلفی بر روی کیفیت محصول را نیز داراست.

جهت تاثیر گذاری بر روی شرایط و وضعیت بیمارانی که دچار مشکلات حرکتی بوده و نیازمند مراقبت‌های ویژه پرستاری و معاینات خواص پزشکی هستند، مدل ها و طرح های بسیار برای نگهداری از بیماران موجود است.

این دسته از محصولات با توجه به شرایط بیمار و نیاز های مراقبتی که با توجه به شرایط خاص خود باید دریافت کند، تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد در خرید انواع تخت بستری بیمار باید دقت کرد وضعیت بیمار به چه ترتیبی است سپس با توجه به وضعیت بیمار اقدام به خرید و استفاده از تخت نگهداری بیمار نمود.

تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی دارای مدل ها و انواع اقسام مختلفی است که هر کدام از این محصولات دارای ویژگی های متفاوتی نیز هستند که این محصولات را با هم متفاوت و متمایز می نمایند.

امروزه با توجه به افزایش هزینه های مراقبت و نگهداری و درمان بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی، همراهان بیمار و کسانی که قصد مراقبت از سالمندان و یا بیمارانی را دارند که به هر علتی دچار مشکلات حرکتی و نیازمند مراقبت های ویژه هستند، به خرید انواع تخت بستری بیمار اقدام می نمایند.

اما در خرید تخت های پزشکی باید دقت نمود که محصول با توجه به شرایط خاص و وضعیت بیمار و نیازمندی های وی خریداری شود.

به طور کلی تخت پزشکی بیمار به دو دسته اصلی تخت برقی و تخت مکانیکی تقسیم می شود که هر کدام از این دسته های خاص، دارای مدل های مختلفی می باشند که البته به سه مدل تخت یک شکن و تخت دو شکن و تخت سه شکن دسته‌بندی می‌شوند. همچنین برخی از تخت ها که امکانات بیشتری مانند قابلیت تنظیم ارتفاع تخت را دارند، جهت جابجایی بیماران بین برانکارد و ویلچر و تخت بسیار کاربردی تر هستند.

در تخت برقی بیمارستانی الکتروموتورهای الکتریکی زوایای تخت را تنظیم می نماید اما در تخت های مکانیکی، تنظیم زوایا به وسیله اهرم هایی که بر روی تخت تعبیه شده امکان پذیر است.

تخت یک شکن به تختی گفته می‌شود که فقط ویژگی تنظیم زاویه زیر سر بیمار را با خود به همراه دارد و اغلب برای بیمارانی که مشکلات محدودی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

تخت دو شکن علاوه بر تنظیم زاویه زیر سر دارای قابلیت تنظیم زاویه زیر پای بیمار نیز می باشد که بیشتر برای بیمارانی که دچار مشکلات حرکتی اعم از شکستگی های زانو هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

اما تخت بستری سه شکن که پرمصرف ترین و پرفروش ترین انواع تخت بستری است، دارای قابلیت های ویژه ای می باشد که اکثر سالمندان و افرادی که به هر دلیلی نیازمند مراقبت های ویژه هستند، از این محصول استفاده می نمایند.

تخت سه شکن بیمار دارای قابلیت تنظیم شیب قسمت بالاتنه یا زیر سر بیمار است و همچنین همراه بیمار می تواند زیر ران و ساق پای بیمار را نیز تنظیم نماید. به علاوه با قابلیت تنظیم زوایای تخت از قسمت لگن و قسمت زانوی بیمار، میتوان از سرخوردن بیماران بر روی تخت بیمارستانی به سمت پایین جلوگیری کرد. این مدل، وزن بیمار را بر روی کل سطح مقطع تخت تقسیم می کند از به فشار آوردن بر روی بدن بیمار جلوگیری می کند و باعث می شود که بیمار در دراز مدت دچار خستگی هایی که به علت کوفتگی در استراحت های طولانی مدت حاصل می شود، دچار نشود. به علاوه از تشکیل زخم بستر بر روی نشیمن بیماران جلوگیری می کند.

مولفه ها و ویژگی های تاثیرگذار بسیار زیادی بر کیفیت انواع خط بستری تاثیر می گذارد که در زیر به برخی از مهمترین این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

مهمترین ویژگی انواع تخت بستری، کیفیت بسیار بالای بدنه و استحکام بسیار بالا برای تحمل وزن بیماران سنگین وزن است. هرچه از پروفیل مستحکم تر و از مواد اولیه بهتری بر روی این دسته از محصولات استفاده شود، تخت از استحکام و پایداری بیشتری برخوردار خواهد بود.

تعداد شکن ها و قابلیت های ویژه ای که تخت های نگهداری از بیماران و سالمندان دارند، باعث افزایش کاربرد و کمک به پرستاران و همراهان بیمار می شود تا از بیمار در بهترین وضعیت ممکن مراقبت و پرستاری نمایند.

قدرت موتور های الکتریکی در تخت های بستری الکتریکی و قدرت جابجایی وزن بیماران در تخت های مکانیکی به واسطه اهرم هایی که دارند، بسیار مهم و حائز اهمیت است به طوری که برخی از محصولاتی که کیفیت لازم را ندارند، بعد از مدتی تخت هنگام تنظیم زوایا دچار مشکل شده و این امر باعث ایجاد مسائل مختلفی در نگهداری و مراقبت از بیماران می شود.

دچار مشکل شدن چرخ های به کار برده شده در این دسته از محصولات هنگام جابجایی بیماران بین اتاقهای مراکز درمانی و بیمارستان ها، از جمله مسائلی است که مراکز درمانی و مسئولین بیمارستان ها با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ پس در خرید این دسته از محصولات باید دقت نمود که چرخ استفاده شده در محصول از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در آینده، بیمار و پرستار و همراهان بیمار دچار مشکلات خاص نشوند.

این دسته از محصولات باید دارای قابلیت ضدعفونی و شستشو با محلول های ضدعفونی کننده بیمارستانی را نیز داشته باشند. همچنین انواع تخت های نگهداری بیماران و سالمندان باید دارای حفاظ های بسیار مستحکم باشند که از سقوط بیمار از روی تخت جلوگیری نماید.

قیمت و خرید تخت بیمارستانی مکانیکی

تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی دارای تفاوت های بسیاری است که قیمت آن ها نیز با توجه به امکانات و ویژگی های هریک از محصولات متفاوت می باشد و هر مدل از تخت، بستری بسته به امکاناتی که دارد قیمت گذاری می شود. مراکز درمانی و کلینیک های پزشکی می توانند با توجه به نیاز خود اقدام به خرید این محصولات پزشکی نمایند.

تجهیزات پزشکی خاکباز تولید کننده تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی، با تجربه بسیار بالا و با اتکا به کارشناسان و مهندسین بسیار خبره اقدام به تولید این دسته از محصولات و سایر تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری از بیماران در منزل و مراکز درمانی نموده است. به علاوه این مرکز دارای مشاوران بسیار حرفه ای است که آماده ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران و مراکز درمانی که قصد خرید تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی و انواع تخت بستری را دارند، هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =