۲۰ درصدِ دانش‌آموزان کرمان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: این استان بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌آموز دارد که حدود ۲۰ درصد از دانش‌آموزان و نوآموزان پیش دبستانی آن در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا رضایی در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه در شهرستان‌های کرمان (ناحیه دو)، سیرجان، رفسنجان و جیرفت بیش از یک سوم دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: هیچ تفاوتی بین مدارس غیردولتی با مدارس دولتی قائل نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی نقش موثری در اشتغالزایی و اشتغال‌آفرینی دارند، افزود: با توجه به نقش موثر مدارس غیردولتی در ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی توجه به این مدارس بویژه اختصاص زمین به مدارس غیردولتی ضروری است.
رضایی تصریح کرد: هزار و ۸۹۰ نیروی انسانی در یک هزار و ۱۱۵ مدرسه غیردولتی در استان پهناور کرمان در حال ارائه خدمات آموزشی‌و پرورشی به حدود ۱۵۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز هستند.
مدیرکل آموزش‌و پرورش استان کرمان گفت: مدارس غیردولتی در راستای اجرای اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب و در چارچوب قانون تاسیس مدارس غیردولتی از طریق جذب مشارکت‌های مردمی و اعتماد بخش عظیمی از جامعه، رسالت تعلیم و تربیت فرزندان دیار کریمان را در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی به دوش گرفته‌اند.
رضایی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۰ قانون تاسیس، مصوب سال ۱۳۹۵ بانک های کشور موظف هستند ۳۵ تا ۵۰ درصد نیاز مالی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش را که از کارکنان دولت با سابقه آموزشی هستند برای توسعه و تجهیز فضای آموزش و پرورش و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به صورت قرض الحسنه و سایر اشخاص از دیگر منابع تامین کنند.
کارگاه آموزشی تخصصی کارشناس مسئولان و کارشناسان مدارس و مراکز غیردولتی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در کانون اندیشه برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =