انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با ۳۰ فعال حوزه صنایع‌دستی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با ۳۰ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عطا حسن‌پور امروز دوشنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: در جلسه ای با هنرمندان صنایع دستی لرستان و در راستای ساماندهی این هنرصنعت تفاهم‌نامه آموزشی با ۳۰ نفر از فعالان و صنعت‌گران از ۱۰ شهرستان منقعد شد.
وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ساماندهی هنرمندان لرستان در رشته‌های گلیم‌بافی، ریسندگی، چوغابافی، ماشته‌بافی، سفال‌گری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چیت‌بافی، ورشوسازی، قلم‌زنی، خراطی چوب، معرق، منبت، مشبک چوب و تولیدات دست‌دوز چرمی ساماندهی می شوند.

حسن پور ضمن تقدیر از زحمات فعالان و هنرمندان صنایع دستی استان افزود: هدف از انقعاد این تفاهم‌نامه‌ها، ارتقا سطح کیفی آموزش، توسعه ارتباط بین صنعت‌گران و مربیان آموزشی، سهولت در صدور مجوزهای صنایع دستی، تسهیل در شناسایی تولیدکنندگان به منظور ارائه تسهیلات بانکی و افزایش مشارکت هنرمندان در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی ست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: در استان لرستان حدود ۶ هزار صنعت‌گر در ۹۰ رشته صنایع دستی فعالیت می کنند.پ

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =