مکرون خطاب به آمریکایی‌ها: شاید مشکل شما حل شود اما مشکل من را زیاد می‌کنید

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور فرانسه به همراه معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از مقر ناسا در واشنگتن دیدار و طی نشستی با قانونگذاران آمریکا، از سیاست‌های تجاری این کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یک مقام رسمی کاخ سفید عنوان داشت: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با یکدیگر دیدار و درخصوص شراکت شش دهه‌ای آمریکا – فرانسه در حوزه فضا گفت‌وگو کردند.

این مقام رسمی افزود: این مسئله فرصتی برای بررسی همکاری‌های موجود در علوم فضایی، اکتشافات فضایی و استفاده از اطلاعات گردآوری شده از فضا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد بود. همچنین، پس از دیدار مکرون و کامالا هریس، زمینه‌های جدیدی برای همکاری ایجاد خواهد شد.

امانوئل مکرون پیش از شروع این نشست گفت، آمریکا و فرانسه کارهای زیادی در دهه‌های اخیر انجام دادند و همچنان پروژه‌های زیادی در دست دارند.

مکرون با اشاره به سفر سال گذشته میلادی هریس به پاریس افزود: ما می‌خواهیم این همکاری را تحکیم ببخشیم.

رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: مسئله فضا بستر جدیدی برای درگیری‌ها است و ما همچنین بازیکنان حرفه‌ای در این زمینه داریم. علاوه بر آن، دولت‌های سرکشی را هم در این خصوص داریم. ما با حملات هیبریدی جدیدی نیز مواجه هستیم.

مکرون به همراه همسرش روز سه‌شنبه برای اولین بار از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به واشنگتن سفر کردند.

بایدن پس از وقفه‌ای طولانی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، امروز (پنجشنبه) برای اولین شام کاری در کاخ سفید میزبان امانوئل مکرون خواهد بود.

مسائل مربوط به تجارت و انرژی و همچنین موضوعات دیگری مانند چین و جنگ روسیه و اوکراین در دستور کار سفر سه روزه مکرون در واشنگتن قرار دارند.

براساس گزارش فرانس ۲۴، رئیس‌جمهوری فرانسه طی این نشست از سیاست تجارت آمریکا انتقاد کرد و گفت: سیاست آمریکا برای تجار ما بسیار مخرب است.

مکرون درباره قانون کاهش تورم، سیاست سرمایه‌گذاری تولید انرژی داخلی آمریکا و سیاست ترویج انرژی پاک که اخیرا اجرایی شد، تصریح کرد: شاید بدین طریق مشکل خود را حل کنید، اما مشکل بنده را افزایش خواهید داد.

وی در پایان از آمریکا خواست تا مشارکت تجاری نزدیک‌تری با اروپا داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که فرانسه "متحد مهمی" برای آمریکا است و همچنین افزود: پتانسیل‌های زیادی برای همکاری در حوزه فضا وجود دارد که این دو کشور می‌توانند انجام دهند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =