ایسنا نوشت:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از بارش 14.7 میلیمتری باران در حوزه عملکردی این استان در روزهای گذشته خبر داد.

خسرو ارتقایی امروز اظهار داشت: بارش‌های استان تهران در چند روز اخیر بسیار مناسب بوده، به‌طوریکه در مجموع نزدیک به 14.7 میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

وی افزود: این درحالی است که بارش‌های استان تهران در مدت مشابه پارسال تنها 5.1 میلیمتر گزارش شده بود.

او با اشاره به اینکه این بارش‌ها در مقایسه با بلند مدت و مدت مشابه سال گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است، ابراز امیدواری کرد که بارش در روزهای اخیر و روزهای آینده بتواند اندکی از نگرانی ها نسبت به کاهش بارش در استان تهران در سال آبی جاری بکاهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران همچنین مجموع بارش های سال آبی جاری (مهرماه پارسال تاکنون) را در استان تهران 308.7 میلیمتر ذکر کرد و گفت: این بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته و نیز بلندمدت به ترتیب 328 و 320 میلی متر بوده است که به ترتیب شش و سه درصد کمتر از مدت مشابه پارسال و دوره بلند مدت 43 ساله است.

ارتقایی، حجم ریزش های جوی در 11 حوزه عملکردی شرکت آب منطقه ای تهران را در سال آبی 1390-1389 نزدیک به شش میلیارد و 69 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته شش میلیارد و 441 میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

وی با اشاره به کاهش 17.6 درصدی حجم آب موجود در مخازن سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون،‌تصریح کرد: حجم آب موجود در مخازن سدهای استان تهران تا انتهای هفته گذشته 678 میلیون مترمکعب ثبت شده است.

وی همچنین گفت: حجم آب ورودی به مخازن سدهای استان تهران از ابتدای سالی آبی جاری (مهرماه 1389) تازمان ذکر شده یک میلیارد و 398 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6.3 درصد کمتر شده است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =