واکنش‌ها به حمله مسلحانه علیه سفارت پاکستان

مهر نوشت: منابع امنیتی از تیراندازی افراد ناشناس به ساختمان سفارت پاکستان در مرکز کابل پایتخت افغانستان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در صفحه شخصی خود در توئیتر، تلاش برای حمله به هیئت دیپلماتیک کشورش در کابل را به شدت محکوم کرد و نوشت: خواستار رسیدگی فوری و برخورد با عاملان این اقدام شنیع هستم.

وزارت امور خارجه پاکستان هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارت پاکستان در افغانستان مورد حمله قرار گرفت و هدف، «عبیدالرحمن نظامانی» رئیس هیئت دیپلماتیک ما بوده است. نظامانی در این حمله آسیب ندید اما محافظ امنیتی او زخمی شد. اجرای تحقیقات فوری درباره این حمله و بازداشت و محاکمه عاملان آن را خواستاریم و حکومت طالبان باید به سرعت درباره آن تحقیق کند تا روشن شود چه کسی عامل این حمله بوده است. طالبان باید اقدامات فوری را برای تضمین امنیت دیپلمات‌ها و اتباع پاکستانی در افغانستان انجام دهد.

وزارت امور خارجه افغانستان نیز اعلام کرد: تیراندازی و تلاش برای حمله به سفارت پاکستان در کابل را محکوم می‌کنیم. ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم امنیت هیئت‌های دیپلماتیک را در کابل را در معرض خطر قرار دهد.

در همین حال ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز حمله مسلحانه به سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در کابل را شدیدا محکوم کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1702166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =