این نگاهی ست کوتاه به آنچه برای سعید علی حسینی رخ داد

محمود عبداللهی:

- حکم محرومیت مادام العمر سعید علی حسینی لغو شد. این خبری بود که روز گذشته روی خروجی اکثر خبرگزاری ها و سایتها قرار گرفت تا به ماهها بلاتکلیفی غول جوان وزنه برداری ایران و تمامی افرادی که پیگیر پرونده  او بودند پایان دهد.

این خبرخوش در وهله اول ورزش ایران را به بازگشت ورزشکاری شش دانگ که می توان روی سالها مدال آوری و افتخار آفرینی اش حسابی صد در صد باز کرد امیدوار می کرد اما مشاهده جزئیات خبر ثابت  کرد که این همه جار و جنجال و هیاهو برای هیچ صورت گرفته و محرومیت مادام العمر سعید که جای خود را به دوری 12 ساله از میادین داده آن خواسته و مطلوبی نبوده که همگان انتظارش را داشتند.

- به این مورد و تصمیم اخیر از زوایای دیگر هم می توان نگریست. نخست اینکه دادگاه حکمیت ورزش(cas) در پرونده دوپینگ ، آنهم در نمونه ای که برای ورزشکار حکم محرومیت مادام العمر صادر کرده ورود پیدا می کند و با بررسی تمامی جوانب رای به تغییر حکم و کاهش محرومیت می دهد. این موضوع از این حیث مهم و قابل تامل است که قطعا مدارک ارائه شده به این دادگاه برای قضات و تصمیم گیرندگان، محکمه پسند و قابل قبول بوده تا این حکم را صادر کرده و حکم فدراسیون جهانی را نقض می کنند. این بدان معناست که قضات cas علیرغم تمام محدودیت ها و جوانب سنجی خواسته اند حکمی صادر کنند که هم در آن وجهه و اعتبار فدراسیون جهانی در نظر گرفته شود و هم گروه وکلای سعید علی حسینی به خواسته اولیه خود برسند. چرا که پیش از این هم از سوی وکیل علی حسینی اعلام شده بود در اولین گام به دنبال شکستن حکم iwf هستیم و قطعا در گام بعدی برای کاهش این محرومیت تلاش خواهیم کرد.

- نکته مهم و اصلی در این اتفاق که هم می توان از آن بعنوان اتفاقی مهم و شیرین و هم تلخ یاد کرد این است که اگر هنوز نگاه مجموعه ورزش ، نگاه حمایتی و نجات سعید علی حسینی است؛ باید توجه داشت که کار تازه آغاز شده و تلاش ها باید دو چندان شود. اگر وزارت ورزش و جوانان ، کمیته المپیک و فدراسیون وزنه برداری همچنان بر بی گناهی این جوان با استعداد کشورمان که در تمامی مسابقات خود دست به رکورد شکنی و افتخار آفرینی زد تاکید دارند باید این اتفاق را به فال نیک گرفته و با حمایت همه جانبه از گروه وکلایی که توانستند این مهم را رقم بزنند زمینه رسیدن به خواسته نهایی که برائت این ورزشکار و یا کاهش محرومیت به 4 سال است را مهیا سازند.

- و اما در پایان باید به این نکته اشاره کرد که مهمترین اصل برای رسیدن به هدف و خواسته مطلوب در این پرونده از دست ندادن وقت و زمان است. همان موضوع مخربی که در چند ماه اول محرومیت سعید علی حسینی صورت گرفت که اگر اقدامات اخیر و استفاده از تیم تجربه وکلا از همان ابتدای امر صورت پذیرفته بود چه بسا امروز شاهد برائت این ورزشکار بی گناه بودیم.

امید که همه مسئولین و دست اندرکاران با همت و پیگیری مسئولانه،این تغییر حکم را که نشان دهنده برخی تخلفات و ابهامات موجود در پرونده و بالطبع عقب نشینی فدراسیون جهانی وزنه برداری از مواضع قبلی است تا  پایان راه پیگیری کنند و مطمئن باشند که بازگشت سعید به عرصه وزنه برداری و حضور او در کنار بهداد سلیمی مساوی خواهد بود با سالها آقایی ایران در دنیای سنگین وزن وزنه برداری جهان و المپیک.

به امید روزی که که شاهد برائت این ورزشکار بی گناه و مظلوم کشورمان باشیم.

مجری کارشناس رشته وزنه برداری

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    7 0
    اقا سعید، پهلوان واقعی تو هستی. پهلوانان هرگز فراموش نشدنی هستند
  • البرز IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    6 0
    به امید روزی که که شاهد برائت این ورزشکار بی گناه و برخورد قاطع با مسبب اصلي اين حادثه باشيم.
  • رضا IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    8 0
    مصبب اين جريان رو همه مي شناسن. شك نكنيد كه دنيا دار مكافاته و همه شاهد روزي كه پرده ها بيافته خواهيم بود.
  • حسين IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    4 0
    سعيد براي هميشه در دل مردم ايران بعنوان ركورد دار جا خواهد داشت.
  • محمد علي IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    3 0
    اكثر ورزشي ها مخصوصا اونايي كه تو وزنه برداري بودن هر روز منتظر شنيدن اين خبر بودن. همه منتظر بودن خبر مصدوميت و آسيب ديدگي جدي سعيد رو بشنون. نمي خواستن سعيد باشه. همين.
  • جواد IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    3 1
    یکی از راههای حمایت مردم از این ورزشکار فرستادن ایمیل به سازمان جهانی وزنه برداری در جهت حمایت از ایشان می باشد که سایت خبر آنلاین میتواند این مهم را انجام دهد.
  • سرخك QA ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    6 0
    به اميد موفقيت اين عزيز برافراشته باد پرچم جمهوري اسلامي
  • داود IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    6 0
    سعيد برگرد ودل اردبيليهارا شاد كن...منتطزت هستيم
  • ایرانی IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    3 0
    امیدوارم به لطف خداوند و پیگیری مسئولان ورزش و حتی دولت این قهرمان ملی به صحنه مسابقات برگردد
  • ایرانی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    3 0
    امیدوارم و دعا می کنم که آقا سعید بتواند دوباره به عرصه وزنه برداری باز گردد خیلی دوسش داریم
  • ساسان IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    3 0
    سعيد جان دوست داريم