عکس | ادای احترام فراری به خودروهای دهه 60 و 70

دیجیاتو نوشت: این سوپر اتومبیل مجازی ترکیبی از گذشته و حال است و فراری آن را با یک موتور شش سیلندر ۱۰۰۰ اسب بخاری متصور شده است.

فراری هم با رونمایی از ویژن گرن توریسمو وارد دنیای خودروهای تخیلی شد. این سوپر اتومبیل مجازی ترکیبی از گذشته و حال است و ایتالیایی‌ها آن را با یک موتور شش سیلندر توئین توربوی ۱۰۰۰ اسب بخاری متصور شده‌اند. با رونمایی از این کانسپت، فراری درواقع به خودروهای مسابقه‌ای خود در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ ادای احترام کرده است. اما جالب‌ترین نکته، آنکه بخش مهندسی فراری گویی این پروژه را کاملاً جدی گرفته و مشخصاتی منطبق بر واقعیت فنی موجود را برای این مدل اعلام کرده و حتی زمان تقریبی طی یک دور پیست فیورانو را نیز توسط این مدل تخمین زده است.

فراری ویژن گرن توریسمو

ادای احترام به ۷۵ سال افتخار آفرینی

با دقت در جزئیات فراری ویژن گرن توریسمو می‌توان روح مدل‌هایی مثل ۳۳۰ PS و ۵۱۲ S را در آن دید. این سوپر اتومبیل مجازی تک‌نفره است و اگر با دقت به تصاویر آن نگاه کنید، اثری از در ورودی رایج نخواهید دید. شاید بدانید از زمان معرفی اولین خودروی مسابقه فراری، ۷۵ سال می‌گذرد و عدد موجود در نمای جانبی به این موضوع اشاره دارد. این کمپانی در سال ۱۹۴۷ با خودروی ۱۲۵ S وارد مسابقات اتومبیلرانی شد.

فراری ویژن گرن توریسمو

فراری ویژن گرن توریسمو المان‌هایی از مدل‌های جدیدتر را نیز در خود دارد. برای مثال باله بزرگ و دیفیوزر عقب این سوپر اتومبیل خیالی، مدل ۴۹۹P را که چندی پیش معرفی شد، در ذهن تداعی می‌کند.

نمای جانبی و عقب

فراری ویژن گرن توریسمو از نظر آیرودینامیک در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این خودرو دارای ۲ کانال اختصاصی است و جریان هوای ورودی از دماغه، با عبور از آن‌ها به اطراف کابین و قسمت جانبی بدنه هدایت می‌شود. رینگ‌ها نیز با رعایت اصول آیرودینامیک طراحی شده‌اند.

کابین خودرو

مشخصات فنی فراری ویژن گرن توریسمو

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، فراری ویژن گرن توریسمو به یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توئین توربو مجهز است. این موتور که در دنیای واقعی نیروی مدل‌هایی مثل ۲۹۶ GTB و ۴۹۹P را تأمین می‌کند، در ویژن گرن توریسمو ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. با توجه به نبود قوانین دست‌وپاگیر در دنیای مجازی، فراری می‌توانست ارقامی بیشتر از این را نیز مطرح کند!

فراری ویژن گرن توریسمو

ذکر این نکته ضروری است که پیشرانه این هیولای مجازی از نوع هیبریدی است و ۳ موتور برقی با موتور بنزینی همکاری می‌کنند. یکی از این موتورها روی محور عقب قرار دارد و دو موتور دیگر به چرخ‌های جلو متصل هستند. این سه موتور ۳۲۶ اسب‌بخار دیگر به خروجی پیشرانه اضافه می‌کنند، مجموعه گشتاور پیشرانه هم با کمک آن‌ها به ۱۱۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد.

نمای عقب

گیربکس فراری ویژن گرن توریسمو هشت سرعته دوکلاچه است. مارانلویی‌ها این گیربکس را از خودروهای فرمول یک کمپانی به امانت گرفته‌اند و می‌گویند وزن کلی با وجود پیشرانه هیبریدی از ۱۲۵۰ کیلوگرم فراتر نمی‌رود. از این میزان وزن ۴۳.۵ درصد روی محور جلو و ۵۶.۵ درصد روی محور عقب قرار دارد.

فراری ویژن گرن توریسمو

شتابی زیر ۲ ثانیه

فراری مشخصات ویژن گرن توریسمو را با انتشار دو فاکتور شتاب و سرعت تکمیل کرده است! این خودرو در زیر ۲ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر هم نیازمند ۵ ثانیه زمان است. این اتومبیل مخصوص پیست در مسیر مستقیم می‌تواند حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. باز هم تأکید می‌کنیم این خودرو وجود خارجی ندارد و ارقام مذکور فقط در بازی گرن توریسمو ۷ قابل تحقق هستند!

فراری ویژن گرن توریسمو

فراری می‌گوید اگر ویژن گرن توریسمو روزی تولید شود، می‌تواند پیست فیورانو را در زمان زیر یک دقیقه و ۱۰ ثانیه طی کند. گفتنی است این خودرو از ۲۳ دسامبر وارد بازی گرن توریسمو ۷ خواهد شد. جالب اینکه فراری کمپینی متشکل از سؤالات مختلف را درباره این خودرو آغاز کرده است. برنده نهایی به‌جای ۲۳ دسامبر، از ۱۵ دسامبر امکان تجربه رانندگی با این خودرو را خواهد داشت! هم‌زمان با این روز، ماکتی فول سایز از ویژن گرن توریسمو در موزه مارانلو پرده‌برداری خواهد شد و تا ماه مارس ۲۰۲۳ در کنار سایر پروژه‌های خاص کمپانی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1702550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =