5  مورد از رایج ترین دلایل ریزش مو در خانم ها و آقایان

با پیشرفتی که علم پزشکی این روزها داشته است، درمان ریزش مو مشکل نخواهد بود اما باید در ابتدا دلیل ریزش موها شناسایی شود.

ریزش مو در میان خانم ها و آقایان هر دو شایع است و تا زمانی که شدید نشده باشد، ریختن مقداری مو در هر روز طبیعی است. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. ریزش موی روزانه در واقع کمک بزرگی به پوست سر شما برای ایجاد یک چرخه سالم رشد مو می کند تا موهای جدید جایگزین موهای قدیمی شوند. ما در ادامه بررسی رایج ترین دلایل ریزش مو در خانم ها و آقایان می پردازیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

  1. آسیب جسمی

دلایلی مانند انجام عمل جراحی، تصادف رانندگی یا بیماری شدید حتی آنفولانزا می ‌تواند ریزش مو را به همراه داشته باشد. این مورد به نام Telogen Effluvium هم شناخته می ‌شود. موهای ما دارای چرخه زندگی برنامه ریزی شده ‌ای هستند: مرحله رشد، مرحله استراحت و مرحله ریختن. شرایط جسمی نامناسب می ‌تواند به چرخه رشد طبیعی مو شوک وارد کند و با این اختلال، شاهد از دست دادن موهای خود باشیم. ریزش مو اغلب سه تا شش ماه پس از تروما میزانی قابل توجه است. البته این ریزش مو با استفاده از انواع تقویت کننده های مو قابلیت درمان دارد. انواع تقویت کننده مو و تونیک سر زنانه و مردانه در برندهای سریتا و سینره به دلیل پایه گیاهی ای که دارند، به رشد قابل توجه موها کمک می کنند.

در این زمینه تقویت کننده مژه هم می تواند با تقویت مژه ها از ریزش آنها به همراه ریزش موها جلوگیری کند. بهترین برندها در این زمینه عبارت است از تقویت کننده مژه اکسیلیا، سریتا و ماوالا که کیفیتی مناسب و قیمتی اقتصادی دارند. در برخی از موارد تقویت کننده موها برای تقویت مژه نیز کاربرد دارند.

  1. کمبود تغذیه ای

5  مورد از رایج ترین دلایل ریزش مو در خانم ها و آقایان

تغذیه عامل مهمی برای رشد موهای شما است. کمبود موادی مانند آهن، روی، پروتئین و ویتامین B3 عوامل اصلی در ریزش موها به شمار می رود. شما می ‌توانید به‌ راحتی این مشکل را با رعایت یک رژیم غذایی سالم حل کنید. علاوه بر این، باید یک آزمایش خون انجام دهید تا در صورت کمبود بیش‌ از حد بعضی از مواد معدنی و ویتامین ‌ها، از مکمل استفاده کنید. مکمل ها می توانند کمک بسیاری به شروع رشد مجدد موهای شما کنند.

  1. تغییرات هورمونی

از رایج‌ ترین مشکلاتی که ریزش و طاسی مردانه را با خود به همراه دارد، تغییرات و نوسانات هورمونی در دسته بندی هورمون ‌های تیروئیدی (کم کاری و پرکاری تیروئید) و هورمون ‌های جنسی است. روند پیشرفت این الگوی ریزش مو، معمولا تدریجی بوده و برای رفع آن باید حتما به پزشک مراجعه کرد. در این نوع ریزش در کنار مصرف داروهای تنظیم هورمونی، نیاز است تا از شامپو، سرم‌، تونیک و تقویت کننده مو گیاهی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش هم استفاده شود.

  1. مشکلات عصبی و روانی

5  مورد از رایج ترین دلایل ریزش مو در خانم ها و آقایان

زندگی در دنیای امروز، استرس و اضطراب زیادی را برای هم ما دارد و جزو اصلی از زندگی اکثر ما به حساب می‌ آید. اهمیت دادن به این نگرانی ها و کنترل نکردن آنها عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت. یکی از این عوارض، ریزش موی بیش از حد است. اگرچه روند ریزش مو در این مورد تدریجی است، اما سرعت پیشرفت بالایی داشته و باید در اسرع وقت اقدام به درمان کنید. از طرف دیگر، تجربه کردن شوک‌ های ناگهانی و احساسی هم می‌ تواند الگوی ریزش موی ناگهانی و یا تدریجی را همراه خود داشته باشد.

در این مساله معمولا افراد با نازک شدن کلی تار موها روبرو می شوند اما این ریزش یک مساله موقتی بوده و با برگشتن به حالت عادی و استفاده از شامپو و مکمل‌ های تقویت کننده، موهایتان به تدریج به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

  1. استفاده زیاد از حرارت

هم خانم ها و هم آقایانی که از سشوار و یا انواع حالت دهنده مو که حرارت بالایی دارند، استفاده می کنند به مرور به فولیکول های موهای خود آسیب می زنند. بنابراین برای جلوگیری از تشدید این مساله باید کمتر به سراغ این لوازم بروید. بهتر است بعد از حمام موهای خود را با حوله خشک کنید و اجازه دهید که با هوای آزاد خشک تر شوند. در این صورت آسیب کمتری هم خواهند دید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1702845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =