اتفاق‌هایی که در کارگاه‌های آموزشی جشنواره ۱۰۰ رخ داد

کارگاه «از ایده تا فیلم‌نامه» با حضور هادی مقدم‌دوست، کارگاه «تولید فیلم کوتاه ۱۰۰ثانیه» با حضور محمدرضا خردمندان و کارگاه «نویسندگی ۱۰۰» با حضور محمد پایدار به ترتیب در مشهد، اصفهان و قزوین برگزار شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگاه‌های آموزشی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ در راستای رویکرد فراتهران این دوره از این جشنواره در پایان هفته گذشته در شهرهای مشهد، اصفهان و قزوین برگزار شد.

در این راستا هادی مقدم‌دوست نهم و دهم آذرماه در کارگاهی ۲ روزه با حضور جمعی از علاقمندان به فیلمسازی به آموزش ایده‌یابی برای فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای و عناصر شکل‌گیری یک فیلم‌نامه کوتاه کوتاه پرداخت و در ادامه تعدادی از ایده‌های هنرجویان حاضر در کارگاه را مورد بررسی قرار داد.

همچنین محمدرضا خردمندان در کارگاه «تولید فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای» در اصفهان میزبان هنرجویان علاقمند به فیلمسازی بود و در این کارگاه علاوه بر بیان تجربیات خود از حضور در جشنواره فیلم ۱۰۰ و دیگر جشنواره‌های فیلم کوتاه، از تاثیر ساخت فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای در ادامه روند فیلمسازی علاقمندان به این حوزه گفت. هنرجویان در پایان این کارگاه با همکاری یکدیگر ایده‌ای را پرورش داده و با تقسیم کار میان خودشان و با نظارت محمدرضا خردمندان فیلم کوتاه ۱۰۰ثانیه‌ای «پدرم» را جلوی دوربین برده و پس از آن تدوین و صداگذاری آن را انجام دادند.

در قزوین هم محمد پایدار میزبان هنرجویان این استان در کارگاه یک روزه «نویسندگی ۱۰۰» بود. در این کارگاه که در تاریخ دهم آذرماه برگزار شد، پایدار علاوه بر پرداختن به مباحث و تکنیک‌های رسیدن به یک فیلمنامه ۱۰۰ و ایده‌پردازی، نمونه‌هایی از فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای مرتبط با موضوع را نیز نمایش داد.

همچنین هنرجویان در روند این کارگاه به صورت گروهی به بارش فکری و طراحی ایده پرداختند و در نهایت به ایده‌های اولیه‌ای رسیدند که براساس دستور کار این کارگاه، بعد از یک فرصت سه روزه طرح‌های نهایی ارسال، داوری و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

در ادامه این روند کارگاه‌های آموزشی دیگری در هفته‌های آینده در شهرهای مختلف برگزار خواهند شد.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =