۰ نفر
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
آموزشگاه آرایشگری مردانه

آرایشگری مو یک هنر است که قدمتی به طول تاریخ دارد. نیاز به تربیت و آموزش آرایشگران باعث شده تا موسسه هایی به عنوان آموزشگاه آرایشگری مردانه ایجاد شوند.

به تدریج و با گذشت زمان مدل های ساده و اولیه مو دچار تغییر شده اند. اکنون می بینیم که افراد بسته به سن، شغل و موقعیت اجتماعی برای اصلاح موی خود از مدلی خاص استفاده می نمایند.

آرایشگری چیست؟

برای جواب دادن به این درخواست مردم و تربیت آرایشگر ماهر محل هایی به عنوان آموزشگاه آرایشگری مردانه تاسیس شده اند تا بتوانند با تربیت آرایشگر ماهر در زیبایی و سلامت جامعه موثر باشند.

در یک آموزشگاه آرایشگری مردانه به هنرجویان درس هایی در قالب تئوری و عملی داده میشود تا تبدیل به یک آرایشگر ماهر شوند.

در آموزشگاه آرایشگری مردانه چه چیزهایی به هنرجویان آموزش داده میشود؟

آرایشگری یک مهارت فنی و هنری است. در این رسته شغلی، افرادی تربیت می شوند که همگی باید با سرفصل های اصلی زیر در مورد آرایش موی مردانه آشنا شوند.

  • شناخت لوازم و تجهیزات مورد استفاده در آرایشگاه مردانه.
  • شناخت انواع مو از نظر جنس.
  • آشنایی با انواع مدل های روز آرایش موی مردانه.
  • انجام آرایش مطلوب با توجه به مدل صورت و حجم مو بنا به درخواست مشتری.
  • کسب دانش مربوط به بهداشت محیط و پاکیزه نگهداشتن لوازم آرایش.
  • آشنایی با مواد تقویت کننده مو، پوست و حالت دهنده های موی سر.

آموزشگاه آرایشگری مردانه

انواع مدل های موکه در آموزشگاه آرایشگری مردانه تدریس می شود

یک آرایشگر ماهر قادر است با نگاه به فرم چهره و موی سر مشتری، بلافاصله تشخیص دهد که کدام نوع آرایش برای او بهتر است. این هنر و توانایی در آموزش آرایشگری مردانه به هنرجویان تدریس شده است.

مهمترین مدل های مورد استفاده مردان در آرایش موی سر مردانه به شرح زیر هستند:

  • مدل موی BUZZ در آرایش: یک مدل از اصلاح مو است که در آن حجم موها در حداقل ممکن تنظیم می گردد. این حالت بیشتر برای کارکنان نظامی و کسانی که وقت زیادی برای رسیدگی به موی خود ندارند، مفید است.
  • مدل آرایش موی ماهوتی: این مدل از نوع آرایش BUZZ در قسمت جلوی کف سر بلند تر است. در این نوع بخش کناری همچنان بسیار کوتاه میشود تا اینکه در انتهای پایینی مو، پوست سر کاملا مشخص گردد.
  • مدل شرقی: این نوع از دو مدل قبلی در قسمت گوشه ها کمی بلند تر است و همچنین در ناحیه پیشانی به سمت بالا هدایت میشود.
  • مدل موی سزار: این نوع از آرایش که جولیو سزار اولین بار از آن استفاده کرده مدل مو با چتری های کوتاه است که معمولا به انواع موی سر ها می آید.
  • مدل موی میخی: یکی از مدل های پر طرفدار در بین جوانان است که در آن موهای بخش بالای پیشانی بلند تر از سطح پیشانی نگه داشته می شود. بعد از فرم دهی مو ها با مواد حالت دهنده فرم دهی میشود.
  • مدل موی فرق از وسط: یک مدل خاص و کلاسیک برای کسانی است که می خواهند موی بلند داشته باشند. البته هر گاه هم که بخواهند خواهند توانست موهای خود را از پشت ببندند.
  • مدل مو کلاسیک ساده: یک آرایش ساده و منظم برای افرادیست که نمی خواهند موهای خود را حالت دار نمایند. این نوع نیز در دسته موهای کلاسیک شناخته می شود.
  • مدل موی پوش دار و پف کرده: این نوع از مو در بین جوانان بسیار پرطرفدار است و ترکیبی از موهای بلند و کوتاه شده است. مدل پوش دار نیز جزو آرایش های مدرن محسوب می گردد.
  • مدل موی موهاک: این مدل مو را به هندی ها و سرخپوستان آمریکا نسبت می دهند. در این مدل از آرایش، مو ها از بالا به سمت عقب هدایت شده و بلند تر باقی می ماند. این مدل بیشتر در بین سلبریتی ها و ورزشکاران طرفدار داشته و جزو مدل های مدرن محسوب می شود.

آموزش کوتاه کردن موی مردانه با قیچی

در آموزش آرایشگری مردانه یاد می گیرید که قبل از شروع به اصلاح موی سر، ابتدا می باید با کمک شانه و آبپاش آرایشگری مو ها را مرتب کنید. بعد از منظم کردن مو ها، دقت کنید که هر یک از نواحی سر به صورت مستقل از هم باید اصلاح شوند. بدین منظور ابتدا کار بر بخش کف سر یا بالایی را شروع کرده و با کمک کلیپس و شانه مو ها را مرتب کنید. آنگاه مو ها را بین دو انگشت گرفته و بدین ترتیب اندازه آن ها را تنظیم کرده و اضافه مو را با قیچی کوتاه کنید.

آموزش کار با قیچی نیز یکی از فنونی است که در آموزشگاه آرایشگری مردانه به هنرجویان آموزش داده می شود. سپس به بخش های کناری سر رفته و موهای کناری تا بالای گوش را بسته به درخواست مشتری کوتاه می کنید. بعد از این دو مرحله نوبت به بخش پشت سر می رسد. دقت کنید پشت سر را باید به سه قسمت تقسیم نمایید و هر یک را جداگانه اصلاح کنید. در بخش بالایی موهای پشت سر، حجم مو باید بیشتر باشد تا وقتی موهای کف سر را حالت می دهید با آن هم سطح گردد.

هنرجویان بعد از آموزش آرایشگری مردانه و کسب مهارت می بایست با تلاش و پشتکار و تمرین زیاد، تجربه خود را در این زمینه بالا ببرند. هنر پیرایشگری بجز دانش و مهارت آموزی به تکرار و کسب تجربه هم نیاز دارد. در آموزشگاه آرایشگری مردانه بدین منظور به هنر جویان اجازه می دهند تحت نظر استاد خود اقدام به کوتاه کردن مو نمایند تا مهارت کاری لازم را بدست بیاورند.

آموزشگاه آرایشگری مردانه

ورود به بازار کار با آموزش آرایشگری مردانه

کمتر حرفه ای همچون آرایشگری و پیرایشگری وجود دارد که در آن شخصی که آموزش دیده، بتواند با حداقل سرمایه به بازار کار وارد شود. معمولا افراد تازه کار بعد از گذراندن دوره های آموزشی آرایشگری برای کسب مهارت و تجربه به عنوان شاگرد تازه کار در یک آرایشگاه مشغول به کار شده و سپس با افزایش مهارت و تجربه می توانند محل کسب خود را ایجاد کرده و در آمد خوبی از این راه بدست بیاورند.

برای ثبت نام در آموزشگاه آرایشگری مردانه در تهران می توانید به لیست این آموزشگاه ها با سرچ در اینترنت دسترسی پیدا کنید. آموزشگاه آرایشگری و مراقبت زیبایی مردانه عصر مو به عنوان یک مرکز آموزشی معتبر و باسابقه ای عالی در زمینه تربیت هنرجویان، توانسته به تربیت نیروی متخصص و حرفه ای دارای دانش و آگاهی بالا اقدام کند. به هنر جویانی که دوره های آموزشی آرایشگری و پیرایشگری را در آموزشگاه عصر مو با موفقیت به پایان برسانند، مدارک معتبر آرایشگری اعطا می گردد. هنرجویان می توانند با دریافت مدارک کاری و کسب مهارت به سرعت وارد بازار کار شده و درآمد خوب و سرشاری کسب نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =