صداوسما مشکلات شهری را منعکس کند

شهردار شهرکرد گفت: امروز نگرش و نگاه مردم به شهر تغییر کرده و مطالباتشان از جنس اجتماعی است، ما باید پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی شهرداری، محمدحسین واحدیان در جلسه با مدیرکل صدا و سیمای استان ضمن تشکر از اقدامات ارزنده رسانه ملی که در راستای پویایی روحیه شهروندان انجام می‌شود، اظهارداشت: شهرداری قریب به ۴۰۰ خدمات ارائه می‌دهد اما امروز با توجه به تغییر نگرش و نگاه مردم نیازها و مطالبات مردم تغییر و از جنس اجتماعی است.

وی افزود: پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و فرهنگی مردم نیازمند همکاری و همیاری دستگاه‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها است.

شهردار شهرکرد بیان کرد: امروز مردم صحبت از نوع هرس درختان، رنگ آمیزی شهر، رنگ بندی گل‌ها، ایجاد خانه‌های فرهنگ و... می‌کنند و این نشان از تغییر نگرش‌ها است و ما باید پاسخگوی نیاز مردم باشیم و اگر پاسخ ندهیم شکاف و فاصله مردم و مدیریت شهری بیشتر می‌شود.

واحدیان ادامه داد: نیاز است رسانه در کنار مدیریت شهری قرار گیرد تا بتوانیم بعد از اعتمادسازی، مشارکت مردم را در برنامه‌ها داشته باشیم و به هدف نهایی برسیم.

افزایش سطح کیفی خدمات به مردم

وی با بیان اینکه سطح کیفی خدمات به مردم افزایش یافته است، گفت: مطالبه‌گری مردم به حق است و حقوق شهروندی باید توسط مدیریت شهری محقق شود که در این راستا باید رسانه باید با مردم ارتباط برقرار کند و مطالبات را به گوش مسئولان شهری برساند.

شهردار شهرکرد اجرای یک ویژه برنامه مختص به مدیریت شهری را به عنوان پیشنهاد اعلام و خاطرنشان کرد: اگر طی یک هفته یک برنامه با عنوان مشخص ویژه مدیریت شهری از رسانه پخش شود مردم می‌توانند مطالبات خود را پیگیری و شهرداری و شورا نیز دغدغه‌های خود را مطرح کنند.

تشکیل کمیته فرهنگ شهروندی ضروری می باشد

واحدیان تشکیل کمیته فرهنگ شهروندی را ضروری دانست و تصریح کرد: فردی که در شهر است شهرنشین نیست بلکه شهروند است و باید حس تعلق داشته باشد و نسل جوان را باید مسئولیت پذیر پرورش دهیم تا در آینده برای رفع مشکلات شهر مشارکت داشته باشند و خود را شهروند شهر بداند.

جایگاه مدیریت شهری در رسانه تقویت شود

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: جایگاه شهرداری و شورا در صدا وسیمای استان ضعیف است واطلاع‌رسانی‌ها به درستی انجام نمی‌شود بنابراین می‌طلبد جایگاه مدیریت شهری در رسانه تقویت شود.

مصطفی حیدری در جلسه با مدیرکل صدا و سیمای استان با بیان اینکه جایگاه شورا در رسانه ملی باید تقویت شود، اظهارداشت: جایگاه شهرداری و شورا در صدا وسیمای استان ضعیف است واطلاع‌رسانی‌ها به درستی انجام نمی‌شود بنابراین می‌طلبد جایگاه مدیریت شهری در رسانه تقویت و موانع برطرف شود.

وی مهم‌ترین ابزار اطلاع‌رسانی را رسانه دانست و افزود: مردم نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند و خدمات انجام شده باید به اطلاع رسانی شود همچنین مطالبات مردم باید از طریق رسانه به گوش مسئولین رسانده و پاسخ دریافت و اعتماد مردم به مسئولان را افزایش دهد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: با توجه به اینکه قومیت‌ها، گویش‌ها و لهجه‌های مختلفی در استان و مرکز استان وجود دارد بنابراین می‌طلبد رسانه این قومیت‌ها و گویش‌ها را به نسل جوان معرفی از این ظرفیت به صورت عادلانه استفاده کند.

یوسف صادقی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در صدا و سیما جوانگرایی شده و معاونین از جوانان هستند بنابراین می‌طلبد حرف جوانان بیشتر شنیده شود.

وی با اشاره به سواستفاده رسانه‌های معاند از وضعیت کنونی جامعه گفت: یک ظرفیتی در جامعه ما مغفول مانده که رسانه‌های معاند از این ظرفیت بهره‌مند و ناامیدی را در روح جامعه ما میدمد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: باید روی فرهنگ گفت وگو با مردم کار شود و مطالباتشان را بشنویم و رفع کنیم.

ماشاالله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و ایثارگران شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: صدا و سیما در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارد و در راستای احقاق حقوق شهروندی تلاش و مطالبات مردم را مطرح می‌کند.

ایزدی گفت: وحدت و تعامل بین شهرداری و شورا وجود دارد و اقدامات خوبی صورت پذیرفت که نیاز به اطلاع رسانی دارد و بستر توسط صدا و سیما باید آماده شود.

محمدرضا بیاتی رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم با حضور شهردار برآورد شد اما متاسفانه مردم، شورا را علت زمان‌بر شدن انتخاب شهردار می‌دانند در صورتی که تعلل از سوی وزارت کشور بوده است.

بیاتی با بیان اینکه مسائلی که امروز در کشور رخ داده است به دلیل سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های معاند و دشمن است، ادامه داد: رسانه باید واقعیت‌ها را به مردم منعکس کند تا مردم به رسانه‌های معاند توجه نکنند.

وی با بیان اینکه تعامل بین رسانه و مدیریت شهری باید افزایش یابد، گفت: صداوسیما باید در زندگی معمول مردم حضور داشته باشد و مطالبات آن‌ها مطرح و پیگیری کند.

رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: رسانه باید غنای فرهنگی سه قوم لر و ترک و فارس را مورد توجه قرار دهد تا رضایت عمومی حاصل شود.

فاطمه بیگی رئیس کمیسیون اداری و املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: می‌طلبید در زمان انتخاب شهردار، صدا و سیمای استان از شورا مطالبه‌گری کند و علت تأخیر انتخاب را جویا شود تا مردم آگاهی پیدا کنند.

وی افزود: رسانه به صورت هفتگی از مسئولان پیگیر مصوبات و برنامه‌ها ازجمله مصوبات سفر رئیس جمهور باشند تا مسئولان مجبور شوند دست پر در رسانه حاضر و در راستای تحقق مصوبات و برنامه‌هایشان تلاش کنند.

بیگی ادامه داد: رسانه باید از میزان رضایت یا نارضایتی مردم از مدیریت شهری و خدمات شهری گزارش تهیه و نشست‌هایی با حضور مسئولان برگزار شود تا مردم بدانند مشکلات شهر کجا است و چه کسی همکاری نمی‌کند.

یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در این جلسه اظهارداشت: نگرش مدیریت شهری از نگرش عمرانی و خدماتی به نگرش فرهنگی و جاتماعی معطوف شده است و با نگاه خوب شهردار به شهر ضریب موفقیت عملکردشان در شهر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اگر مدیریت شهری، رسانه ملی را یار خود بداند قطعا در ترویج فرهنگ حقوق شهروندب می‌تواند موفق‌تر باشد و در این راستا می‌تواند در تولید محتوا و انتشار محتوا خود را سهیم کند.

افشارنیا گفت: صدا و سیما نمی‌تواند روابط عمومی دستگاه‌ها باشد اما تلاش می‌کند اقداماتان در حوزه خبر منعکس کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1704150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =