۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹

سید حسام الدین سراج مباحث مختلفی چون انسان‌شناسی و هنر، ریاضی در موسیقی، هندسه در معماری، فیزیک صوت، فیزیک نور، مقایسه نور و صوت و ترجمان موسیقی را در کتاب «از گذر گل تا دل» مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «از گذر گل تا دل» نوشته سید حسام الدین سراج در 316 صفحه با قیمت 9 هزار تومان از سوی انتشارات نیستان منتشر شد. این کتاب زیبایی‌شناسی تطبیقی موسیقی و معماری است که در پنج فصل نوشته شده است. در این کتاب مباحث مختلفی چون انسان‌شناسی و هنر، ریاضی در موسیقی، هندسه در معماری، فیزیک صوت، فیزیک نور، مقایسه نور و صوت، ترجمان موسیقی، نماهای معماری و ترجمان تصویری موسیقی بررسی شده است.

در فصل آخر کتاب نماهای معماری چون پل خواجو، سر در مسجد جامع اصفهان و مسجد گلبرگ‌های اصفهان به زبان موسیقی نت‌نویسی شده و در واقع ترجمانی موسیقی از این بناها ارایه شده است.

از گذر گل تا دل

«نینوا»، «باغ ارغوان»، «وصل مستان»، «شمس الضحی»، «یاد یار»، «آفاق عشق»، «طریقت عشق»، «شرح فراق»، «آئینه رو»، «دل آرا»، «بی نشان»، «نگاه آسمانی»، «نرگس مست» و «ماه نو» از جمله آثار موسیقی است که از وی منتشر شده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =