آیین تجلیل از جامعه معلولین موفق در استان سمنان با حضور استاندار سمنان

محمدرضا هاشمی گفت :معلولیت باعث ناتوانی نخواهد شد و با اراده و خودباوری می توان به موفقیت های فراوانی دست یافت که شما معلولین توانمند و برتر این مهم را تحقق بخشیدید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، آیین تجلیل از معلولین موفق، خانواده و فعالین حوزه افراد دارای معلولیت با حضور استاندار، مدیرکل معاون توانبخشی بهزیستی ، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری ، مدیرکل امور روستاها و شوراها استانداری ،مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ، مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مدیرکل بنیاد مسکن مستضعفان و جانبازان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد.

مهندس هاشمی استاندار سمنان در این مراسم ضمن تبریک ۱۲ آذرماه روز جهانی و گرامیداشت هفته ملی افراد دارای معلولیت گفت : معلولیت باعث ناتوانی نخواهد شد و با اراده و خودباوری می توان به موفقیت های فراوانی دست یافت که شما معلولین توانمند و برتر این مهم را تحقق بخشیدید.

استاندارافزود : اختصاص و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال ویژه معلولین و توانمند سازی این قشر از جامعه موضوعی ضروری است. در بحث تسهیلات تبصره ۱۶، تلاش خواهیم کرد تا اعتبار خوبی برای توانمند سازی افراد دارای معلولیت استان اختصاص دهیم.

مهندس هاشمی با اشاره به اینکه مناسب سازی اماکن عمومی برای تسهیل در امر دسترسی معلولین، باید با دقت ویژه پیگیری و اجرایی شود : در اجرای طرح های عمرانی و احداث مسکن باید همواره موضوع تدوین پیوست مناسب سازی ویژه معلولین در نظر گرفته شود و مدیران کل مربوطه استان در بحث مناسب سازی، مسکن، توانمندسازی و رفع دغدغه ها و مشکلات افراد دارای معلولیت اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

همچنین استاندار افزود : بیش از ۱۳ هزار و ۶۵۷ نفر معلول در سطح استان وجود دارند ‌که‌ از این تعداد یک‌ هزار نفر دانش آموز هستند و مطالبات و دغدغه های آنان پیگیری خواهد شد و در بحث حمایت از نخبگان‌ دارای معلولیت نیز اقدامات لازم از طریق بنیاد نخبگان استان به منظور حمایت از این افراد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ادامه دکتر منطقی ضمن ارائه گزارش از عملکرد حوزه تخصصی توانبخشی بیان کرد : تعداد افراد دارای معلولیت بهره مند از خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی به تفکیک یک هزار و ۷۸۴ نفر بینایی، دو هزار و ۹۷۸ نفر ذهنی، یک هزار و ۶۱۰ نفر روان، یک هزار و ۶۹۵ نفر شنوایی، ۷۹۵ نفر صوت و گفتار، چهار هزار و ۷۹۵ نفر جسمی حرکتی می باشند.

مدیر کل ضمن تشکر از استاندار سمنان که با وجود دغدغه های کاری، حضور در این مراسم و تجلیل از جامعه معلولین را در الویت قرار دادند خطاب به افراد دارای معلولیت موفق حاضر در مراسم گفت : با دیدن اراده پولادین افراد دارای معلولیت در میادین متعدد افتخار آفرینی برای کشور این سخنان رهبر معظم انقلاب در ذهن ها تجسم می یابد که می فرمایند؛ کسانی که برای ادامه زندگیشان شاید از دیگران کمک بگیرند ولی بسیاری در جامعه امید، صبر، استقامت، پشتکار در زندگی را باید از آنان و خانواده هایشان یاد بگیرند.

در این آئین از ۱۲ نفر از معلولین موفق، ۶خانواده دارای معلول موفق و ۷ فعال موثر در امر خدمت رسانی به افراد دارای معلویت تقدیر و جناب آقای دکتر منطقی به عنوان مشاور استاندار در امور توانخواهان استان با حکم استاندار معرفی شدند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1704527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =