یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس معتقد است که دولت اعتقادی به حضور نخبگان در عرصه‌های تصمیم‌گیری ندارد.

امیر طاهر‌خانی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص دیدار اخیر هیأت دولت با مقام معظم رهبری و تذکر ایشان درباره لزوم ارتباطات دولت با نخبگان، گفت: فرمایشات رهبری انقلاب، خیلی چیز‌ها را روشن کرد. ایشان در دیدار خود با دولت علاوه بر اشاره به نقاط قوت دولت بحث‌های عملی را درباره ارتباطات با نخبگان و نحوه مواجه با انتقاد‌ها مطرح کردند.

وی درباره دلیل عدم ارتباطات نخبگان و دولت گفت: به هر حال نخبگان آدم‌های معمولی نیستند و برای قانع شدن نیازمند استدلال‌های قوی هستند. جالب اینکه رهبر انقلاب به این موضوع تأکید داشتند و خاطرنشان کردند که «انتقادات را نباید با جنجال پاسخ داد.»

عضو فراکسیون اقلیت مجلس، با بیان اینکه دولت از استفاده از نخبگان جامعه غفلت کرده است، ادامه داد: این غفلت و عدم استفاده از نظرات نخبگان تاکنون مشکلات زیادی به باور آورده است. چراکه نخبگان از عناصر تأثیر‌گذار در جامعه هستند و می‌توانند به حل شدن و برون‌رفت دولت از مشکلات کمک‌ کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط با دانشگاهیان موجب رفع بسیاری از مشکلات است و می‌تواند خلاء موجود در روابط دولت و بدنه نخبگان را جبران کند، تصریح کرد: ولی به نظر می‌رسد دولت اعتقادی به حضور نخبگان در عرصه‌های تصمیم‌گیری نداشته و عدم مراجعه به نظرات آنها موجب دوری نخبگان از دولت شده است.

طاهر‌خانی با تأکید بر این که با ظاهر‌سازی نمی‌شود مشکل را رفع کرد، گفت: دولت باید عملاً به میدان بیاید و ارتباط بیشتری به نخبگان داشته و علاوه بر آن نظرات نخبگان را در برنامه‌های خود به کار بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی که به نحوه مواجه دولت با منتقدانش اشاره داشت، گفت: واقعیت این است که دولت نتوانسته این انتقاد‌ها را تحمل کند و به منتقدین، پاسخ‌های منطقی بدهد. اگر این رویه ادامه پیدا کند، همانند ارتباط با نخبگان، این موضوع موجب دوری بیشتر منتقدان از دولت خواهد شد و حتی می‌تواند از حمایت مردم از دولت بکاهد.

/29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    این حرف را که اصلاح طلب ها 5-6 سال هست که میگن!
  • بدون نام IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    آقا همه حرف ها سياسي است. نزديكي به دانشگاه و ...، حمايت مردم و تصميم گيري و ...