در یک بررسی میدانی در مقایسه باورهای دینی در میان افرادی که خودکشی کرده‌اند این نتیجه به دست آمد که خودکشی در بین دارندگان باورهای مذهبی یعنی افراد با ایمان تقریبا صفر بوده است.

دکتر مجید ابهری در یادداشت تازه خود برای وبلاگ خبرآنلاین به موضوع خودکشی پرداخته و نوشته است: از نظر رفتارشناسی علل خودکشی را میتوان چنین گروه بندی کرد: خودکشی بر اثر شکستهای عشقی و عاطفی، ناکام بودن در رسیدن به مطلوب یا شکست در این راه که البته طلاق و جدایی نیز در این مقوله قرار می گیرد. همچنین میتوان به خودکشی بر اثر فشارهای مادی و اقتصادی و قرار گرفتن در تنگنای اقتصادی اشاره کرد که صد البته پایین آمدن نشاط اجتماعی و کاهش دامنه آستانه تحمل نیز میتوانند از دلایل رفتاری خودکشی قلمداد گشته و همینطور قرار گرفتن در تنگنای فکری یعنی کار نکردن مراکز تصمیم‌گیری مغز، اعتیاد، بدهی و در بعضی از موارد فشارهای خانوادگی نیز میتوانند از دلایل خودکشی باشند.

این آسیب شناس اجتماعی در ادامه اشاره میکند: در یک بررسی میدانی در مقایسه باورهای دینی در میان افرادی که خودکشی کرده‌اند به این نتیجه رسیدیم که خودکشی در بین دارندگان باورهای مذهبی یعنی افراد با ایمان تقریبا صفر بوده و فاصله گرفتن از ارزشهای اخلاقی و باورهای دینی، ضعف اعتماد به نفس و کمرنگ شدن توکل دلایل اصلی و پایه ای خودکشی هستند.

یادداشت کامل را میتوانید اینجا بخوانید.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =