بیت‌کوین ۱۸ هزاردلاری و کمتر، گزینه سرمایه‌گذاری است؟

رهبر بازار رمزارز این روزها بسیار ارزان‌تر از گذشته‌است؛ قیمت بیت کوین در این مرحله بیش از یک ماه است که زیر ۱۸۰۰۰ دلار باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حدود ۱۳ ماه پیش قیمت بیت کوین به ۶۸۷۹۰ دلار رسید. ارزش این ارز دیجیتال در ۱۲ ماه کوتاه بیش از چهار برابر شد و ارزش کل بازار کریپتو بیش از ۳ تریلیون دلار بود. به نظر می رسید قیمت های ارزهای دیجیتال به زودی افزایش می یابد. زندگی برای دارندگان ارزهای دیجیتال خوب بود.

اما بازار در آن نقطه چرخش متفاوتی به خود گرفت و ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ نوع Omicron کووید-۱۹ دوباره اقتصاد را وارونه می کرد. در کنار حمله روسیه به اوکراین و اختلال جهانی در خدمات حمل و نقل بین‌المللی، تورم شدید در فهرست بعدی بود.

در نگاه اول، هیچ یک از این موارد به نظر نمی رسد که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را پایین بیاورد. در هر صورت، بیت کوین قرار بود یک محافظ موثر در برابر تورم باشد. اگر دلار در کیف پول شما با گذشت زمان ارزش خود را از دست می دهد، یک سیستم پولی کاملاً مجزا که هیچ ارتباطی با بانک های ملی و برنامه های سیاسی ندارد باید ثابت بماند، که وقتی در برابر دلار اندازه گیری می شود ارزش آن را افزایش می دهد.

بدتر شدن اوضاع، بخش کریپتو را بیشتر به خطر انداخت، استیبل کوین ها جایگاه تزلزل ناپذیر خود را از دست دادند. وام دهندگان کریپتو نتوانستند نرخ بهره بالایی را که به سرمایه گذاران وعده داده بودند پوشش دهند. یکی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری در جهان سقوط کرد و درخواست حمایت از ورشکستگی داد.

همه این مسائل در سال گذشته بر بیت کوین تاثیر گذاشته است. به طور کلی، بزرگترین و قدیمی ترین نام در رمزارزها به ۱۷۱۰۰ دلار کاهش یافته است. این میزان در مقایسه با آن لحظه کوتاه در ۱۳ ماه پیش کاهش ۷۵ درصدی است.

بیت کوین در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تغییر بازی ندارد، با این وجود در یک با انتشار آمار تورم در ۲۴ ساعت گذشته رشد ۲ درصدی را رقم زد؛ برخی تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین باید از الگوی اتریوم پیروی کند و سیستم اثبات کار (PoW) را با یک جایگزین سبک وزن مانند اثبات سهام (PoS) جایگزین کند. با این حال، سنت گرایان استدلال می کنند که این تغییر مدل امنیتی بیت کوین را تضعیف می کند. برای به دست گرفتن کنترل بلاک چین بیت کوین از طریق حمله ۵۱ درصدی، سرمایه گذاری هنگفتی در سخت افزار استخراج و انرژی الکتریکی لازم است. سیستم‌های PoS نمی‌توانند با آن ویژگی امنیتی اساسی مطابقت داشته باشند، بنابراین من انتظار دارم استخراج PoW و بیت‌کوین تا زمانی که کسی ایده هک بهتری را اختراع کند، وجود داشته باشد.

به نظر کارشناسان کار معقول این است که با بیت کوین مانند هر سرمایه گذاری دیگری رفتار کنید. اگر به داستان رشد بلندمدت اعتقاد دارید، برخی از آنها را بخرید، اما خود را به یک ارز دیجیتال محدود نکنید - درست مانند هر سهام، اوراق قرضه یا صندوق مشترک دیگری در پرتفوی متنوع شما.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1706586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =