مهر نوشت:

در پایان چهارمین روز از رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان در دایگو کره جنوبی تیم ایران برای نخستین بار در تاریخ با تک مدال برنز حدادی وارد رده‌بندی مدالی شد.در پایان چهارمین شب از سیزدهمین دوره رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان در دایگو احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی کشورمان موفق به کسب مدال این بازیها شد.
حدادی در فینال پرتاب دیسک مسابقات قهرمانی جهان بالاتر از بسیاری از قهرمانی جهان همچون الکنا و پیتر متالاچوفسکی در رده سوم جهان ایستاد تا دوومیدانی کشورمان برای نخستین بار صاحب مدال جهانی شود.با کسب مدال برنز حدادی، دوومیدانی ایران برای اولین بار درتاریخ وارد رده بندی مدالی رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان شد. در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در دایگو 202 کشور شرکت کرده اند. ایران با تک مدال برنز حدادی در رده بیست و یکم قرار گرفته است.
پیش از ایران از بین تیم های آسیایی چین با یک طلا و یک نقره پنجم است. ژاپن هم با تک مدال طلای پرتاب چکش مردان خود در رده هشتم قرار دارد. ایران با کشورهایی چون بلژیک، کلمبیا، فرانسه، لیتوانی، اسکاندیناوی، اسلوونی و توباگو در رده بیست و یکم قرار دارد.تا پایان روز چهارم آمریکا قهرمان بلامنازع مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان با 9 مدال در رده اول قرار دارد. آمریکا هم اکنون 4 طلا، 4 نقره و یک برنز دارد. جامائیکا و روسیه هم با هشت مدال شامل سه نشان طلا، دو نقره و سه برنز دوم و سوم هستند.
سیزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان با حضور دوهزار ورزشکار از 202 کشور جهان از 5 تا 13 شهریور ماه در دایگو کره جنوبی برگزار می شود.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 1
    احسنت به این دلاور ایرانی کاش فدراسیون قدر این قهرمان رو بدونه و بدونه که عمر قهرمانی کوتاه
  • مهدی IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    باسلام وتبریک عیدسعیدفطر.اینم عیدی این دلاورایرانی به مردم خوب ایران انشاءالله با مدد از آقاامیرالمؤمنین وفرزندان بزرگوارش مدال المپیک لندن رابرامون خواهی آورد احسان عزیز وباغیرت.
  • محسن IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 1
    ايول احسان تو اين وانفساي بي مديريتي ورزش كارت درسته
  • بدون نام IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    1 0
    دمش گرم.بالاخره درورزشهای پایه هم مدال آوردیم.
  • علی IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    2 0
    اگه نصف هزینه فوتبالو تو دوومیدانی بکنن تو ده سال همه افتخارات پنجاه ساله فوتبالو بدست میاره
  • سرخك QA ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    1 1
    دست او را ميبوسم اين قهرمان ملي با كمبود امكانات جه ميكنه از اين ور اب سلام دلاور
  • سعید IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    1 0
    اگه وزیر ورزش یه ذره فکر کنه می فهمه که این پول بیت المال رو به جای فوتبال باید کجا خرجکنه