۶۰ درصد از جانباختگان رانندگی مربوط به خودروهای سواری/امداد رسانی و نجات جان مردم از مهمترین اولویت های طرح زمستانی

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ درصد از جانباختگان رانندگی در محورهای استان مربوط به خودروهای سواری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار عبدالرضا ناظری در مراسم شروع طرح زمستانی ۱۴۰۱ استان کرمان گفت: این رزمایش توسط فرماندهی کل انتظامی کشور و با محوریت سردار "هادیان فر" رییس پلیس راهور فراجا در تمامی کشور مخصوصا در استان کرمان با علمداری همکارانم در پلیس راه شمال و جنوب و تمامی فرماندهان انتظامی و یگان ویژه آغاز می‌شود.
سردار "ناظری" ادامه داد: مسافرانی که در این ایام و در گردنه‌های برف‌گیر دچار مشکلاتی می‌شوند از جمله ماندن در راه، برف گیر شدن و خودشان و جانشان در خطر است نیروهای امدادی به یاری آنها می شتابند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: امداد رسانی و نجات جان مردم در اولویت ترین اقدام در این طرح زمستانی است.
او با بیان اینکه در این طرح تمامی نهادهای دولتی پای کار هستند، گفت: محورهای استان کرمان در کشور یکی از پرحجم‌ترین محورهای ترددی است.
سردار "ناظری" اضافه کرد: استان کرمان رتبه سوم کشور در میزان کالاهایی که بارگیری می‌شوند را دارد.
او افزود: استان کرمان رتبه چهارم کشور در حمل و نقل و وسایط نقلیه مسافربری با بیش از سه هزار و هشتصد دستگاه را دارد.
سردار "ناظری" با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از جانباختگان رانندگی در محورهای استان مربوط به خودروهای سواری است، گفت: توجه به این حوزه بسیار مهم است.
او با بیان اینکه در ۲۵ گردنه‌های برفگیر استان که بیش از ۱۰۵۷ کیلومتر طول این محور هاست بارندگی و لغزندگی را داریم، گفت: علاوه بر این تعداد در تمامی راه‌ها که ۲۹۰۰۰ کیلومتر است بارندگی را داریم و شاهد لغزندگی مسیرها هستیم.
سردار "ناظری" افزود: بیش از ۱۲۶ تیم راهور و انتظامی با ۳۴۰۰۰ نفر نیرو، هم عوامل انتظامی و هم عوامل پلیس‌راه آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1707138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =