رژیم‌های غذایی نامتعارف چه خطراتی دارند؟

ایسنا نوشت: گاهی مشاهده می‌شود که برخی افراد برای رهایی از اضافه وزن، به دنبال رژیم‌هایی هستند که سریع وزن‌شان کاهش یابد؛ در حالی که چنین رژیم‌هایی می‌تواند خطراتی برای سلامت فرد داشته باشد.

روش‌های مختلفی برای کاهش وزن به صورت حتی مستند وجود دارد که گاهی توسط افراد خاص یا گروه‌های خاصی ارائه می‌شود، اما دلیل بر این نسیت که تمام این رژیم‌ها صحیح هستند.

رژیم‌های کاهش وزن به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ در رژیم‌های بسیار کم کالری که در مواردی نادر، بیمار تحت نظر و حتی در حالت بستری به ناچار تحت این رژیم قرار می‌گیرد، میزان کالری دریافتی فرد بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ کیلو کالری است. این گونه رژیم‌ها معمولا خطر ایجاد سنگ کیسه صفرا، ریزش مو و مشکلات پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی‌ها را به همراه دارد. این رژیم‌ها در درازمدت هم موثر نیستند و در کوتاه مدت به دلایل خاصی که خطری برای بیمار وجود دارد، ممکن است تجویز شود.

دسته دیگر رژیم‌های کم کربوهیدرات بوده که در آن مصرف کربوهیدرات در برنامه غذایی روزانه فرد کمتر از ۲۵ گرم است. رژیم‌های نامتعادل دیگری نیز داریم که بسیار کم چربی هستند و فرد بین صفر تا ۱۹ درصد انرژی را از چربی می‌گیرد. در حالی که در مواقع عادی میزان دریافت چربی را تا ۳۰ درصد پیش‌بینی می‌کنند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بنابراین برای کاهش وزن همانطور که یک شبه دچار اضافه وزن نشده‌ایم، باید در این راه صبر و اراده داشت و آهسته و پیوسته اقدام به کاهش وزن کرد.

بیشتر بخوانید:

۲۷۱ ۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1707482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =