۱ نفر
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
موسیقیدان پیشکسوت این روزها کجاست؟

صبا نوشت :مجید کیانی مدرس موسیقی ایرانی و نوازنده سنتور درباره وضعیت موسیقی این روزها توضیح داد.

مجید کیانی نوازنده سنتور و آهنگساز درباره کارهایی که این روزها به آن مشغول است، گفت: درگیر ساخت چند اثر پژوهشی هستم که مدتی است روی این آثار کار می کنم و در نظر دارم این آثار را در یک کنسرت پژوهشی اجرا کنم. این آثار با محوریت معرفی موسیقی دستگاهی ایران و چگونگی اجرای ردیف با ساز سنتور است.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: وظیفه هر هنرمندی این است که هنر را بیشتر معرفی کند تا هم مخاطبان عام و هم مخاطبان خاص با آن آشنا شوند.

این موسیقیدان عنوان کرد: موسیقی هنر والایی است که نیاز به تحقیق و بررسی در تمامی زمینه ها دارد و استادانی که در گذشته زندگی می کردند راه را برای ما باز کرده اند و ما فقط باید آن‌ها را بشناسیم و معرفی کنیم.

موسیقیدان پیشکسوت این روزها کجاست؟
مجید کیانی

وی تاکید کرد: زمانی که هنرمند حرف خود را با هنر بزند به دل مخاطب می نشیند. مشکل اساسی که امروزه وجود دارد، این است که هنرمندان زمان کافی برای تحقیق درباره یک اثر پژوهشی نمی گذارند، در نتیجه مخاطب بعد از یک بار شنیدن آن را رها می کند.

کیانی عنوان کرد: موسیقی از مسیر اصلی خود دور شده است و پیشکسوتان چندین سال تلاش کردند راه درست را نشان دهند ولی یک دست به تنهایی صدا ندارد و همه باید در کنار هم گام بردارند تا به مسیر اصلی هدایت شویم.

وی در پایان گفت: موسیقی هنری است که با روح آدم سر و کار دارد و ما از طریق این هنر می توانیم مخاطب را به آرامش برسانیم البته باید توجه داشته باشیم که این موضوع فقط از راه اصولی امکان پذیر است

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1707488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =