به دنبال نظرسنجی خبرآنلاین درباره انتخاب فیلم​​های ایرانی برای شرکت در در اسکار پخش کننده فیلم «یه حبه قند» در تماسی تلفنی توضیحاتی در مورد این فیلم و نتیجه نظر سنجی داد.

به گزارش خبرآنلاین، امیر حسین علم الهدی کارشناس مسائل اکران سینمای ایران و مسئول پخش این فیلم با اشاره به اکران نشدن این فیلم گفت:« در بین فیلم​هایی که در نظر سنجی خبرآنلاین قرار گرفته بود تنها فیلم «یه حبه قند» به اکران عمومی در نیامده و مردم هنوز این فیلم را ندیده​اند تا بتوانند آن را با سایر فیلم​هایی که دیده​اند مقایسه کنند.»

در نظر سنجی خبرآنلاین 4 فیلم «جدایی نادر از سیمین» کار اصغر فرهادی، «یه حبه قند» کار سیدرضا میرکریمی، «آلزایمر» اثر اجمدرضا معتمدی و «اینجا بدون من» به کارگردانی بهرام توکلی شرکت داشتند. انتخاب این فیلم​ها هم بر اساس اخبار جسته و گریخته​ای که در مورد احتمال حضورشان در اسکار به نمایندگی از سینمای ایران شنیده می​شد انتخاب شده بودند.

فیلم «یه حبه قند» هم اگرچه اکرانش قرار است از مهرماه آغاز شود، اما چون نامش به عنوان یکی از گزینه​های مطرح شنیده می​شد، در این نظر سنجی شرکت داده شد.

با این حال علم​الهدی معتقد است که مردم این فیلم را ندیده​اند و اگر فیلم دیده می​شد قطعا تعداد آرای آن نیز در نظر سنجی تغییر می​کرد.

فیلم «یه حبه قند» یک اثر سینمایی خوش ساخت با داستانی ساده و در عین حال عمیق است که در زمان برپایی جشنواره فیلم فجر توجه بسیاری را بر انگیخت. این فیلم اگرچه مورد توجه داوران جشنواره قرار نگرفت اما نامزد جوایر متعددی از جشن خانه سینماست.

مسئول پخش فیلم همچنین این نکته را متذکر شد که برخلاف صحبت​هایی که می​شود،این فیلم هنوز اکران نشده و  به همین خاطر یکی از شرط​های شرکت در اسکار را ندارد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه US ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    0 0
    حرف حساب جواب نداره.خبر آنلاین قبول کن اشتباه کردی.
  • گروه فرهنگ و هنر خبرآنلاين IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    0 0
    باسلام به فاطمه خانم. دلايل ايجاد اين نظر سنجي هم در متن اين خبر و هم در متن ساير خبر​ها اعلام شده بود.ماهم به نظر شما و دوستي که اين صحبت​هارا کرده و ماهم عين آن را منتشر کرده​ايم کاملا احترام مي گذاريم و منتظر نقدهاي بعدي شما و ساير دوستان هستيم. موفق باشيد.
  • ایران US ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    0 0
    دوست عزیز وقتی فیلمی امتحان خودشو پس داده و در بسیاری از جشنواره های بین المللی جایزه ها رو درو کرده در مقابل فیلمی که اصلا اکران بین الملی نداره و ناشناخته ست ، چرا نباید نماینده کشور ما در آکادمی بین المللی اسکار باشه ... امیدوارم حق به حقدار برسه ، به نظر من انتخاب فیلمی به غیر از جدایی نادر از سیمین خیانتی به ملت ایران است .
  • سام IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    به قول عادل اجازه دارم سرمو بکوبم به میز یعنی ممکن جدایی نادر از سیمین نره اسکار بعد....... اخه وقتی یه فیلم بعد جند سال ما را امیدوار کرده به اسکار جای فکر کردن داره به خدا همه دنیا بهمون می خندن کاش یه ناصر حجازی هم تو سینما داشتیم
  • بدون نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    همش رابطه همش رابطه تو کار تو بلیط هواپیما تو ورزش تو سینما وای بیچاره فرهادی سکته نکنه خوبه
  • احسان IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    اگر مسئولین جدایی نادر از سیمین را به اسکار نفرستند در واقع بی اهمیتی نظر مردم را نشان می دهند.
  • الف IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    آقای علم الهدی از شما چه پنهان فیلم فرهادی رو هم خیلی ها ندیده‌اند اما چون مدروز شده هر فیلمی از فرهادی، آرای مخاطبان خبرآنلاین هم شده فیلم او. در ضمن چند روزی است که آرا اصلا تغییر نمی‌کنند که این هم جای بحث داره! یه نیم درصد هم آرا جابه جا نمیشن!!
  • مرضیه بلوری IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    آقای علم الهدی مرسی. در همین حد هم که از فیلم زیبای آقای میرکریمی دفاع کردی ممنون. انصافا این فیلم شایسته نمایش در سینماها و جشنواره های دنیاست
  • محمد ص IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    منکه این فیلمو رو توی جشنواره فجر دیدم و اصلا خوشم نیومد. یعنی چون فیلم اکران عمومی نشده نباید اظهار نظر کرد؟
  • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    مسلما درسته یه حبه قند که چه عرض کنم یه کله قندم که باشه باید اول دیده شه اما به هر حال اینکه جدایی نادر حق رفتن رو داره یه حقیقت روشن و غیر قابل انکاره