۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۷

ایرنا نوشت:

پایگاه اطلاع رسانی نهرین نت روز پنجشنبه نوشت: نیروهای امنیتی سعودی اعتراض هزاران تن از عمره گزاران مصری را وحشیانه سرکوب کردند.
نهرین نت افزود: نیروهای امنیتی عربستان با حمله وحشیانه به هزاران تن از عمره گزاران مصری که در فرودگاه جده متوقف شده بودند آنان را سرکوب کردند.
برپایه این گزارش، نیروهای امنیتی سعودی صدها تن از مردان و زنان عمره گزار مصری را در سالن های فرودگاه متوقف کردند و با بستن سیستم تهویه هوا موجب شدند بیهوشی بسیاری از سالخوردگان شدند.
شاهدان می گویند زمانی که تعداد زیادی از نیروهای ضد شورش سعودی به عمره گزاران مصری حمله کردند آنان فریادهای 'الله اکبر از ظالمین' و 'الله اکبر از آل سعود' سردادند.
این گزارش به نقل از شاهدان عینی افزود: فروگاه جده از سوی صدها خودروی امنیتی و نیروهای پلیس که در حالت آماده باش قرار داشتند محاصره شده بود.
از سوی دیگر مقامات سعودی از تشکیل کمیته ای برای بررسی دلایل اقدام عمره گزاران مصری و تاخیر سه روزه در پرواز آنان برای بازگشت به مصر خبردادند.
این تاخیر موجب تجمع انبوهی از عمره گزاران مصری در داخل سالن حجاج فرودگاه بین المللی عبدالعزیز در شهر جده شد.
برپایه این گزارش، نیروهای امنیتی عربستان در برخورد با عمره گزاران مصری حتی رعایت حال افراد مسن و زنان را نکردند و از باتوم و وسایل برقی نیز برای مضروب کردن آنها استفاده کردند. نیروهای عربستانی همچنین چند صد تن از عمره گزاران مصری را در سالنهای در بسته زندانی و دستگاههای تهویه و سرمایشی را خاموش کردند.
در همین حال تلویزیون رسمی مصر اعلام کرد که دهها عمره گزار مصری در داخل یک فروند هواپیمای سعودی که آنان را روز چهارشنبه به قاهره بازگرداند تحصن کردند و به دلیل رفتار وحشیانه نیروهای سعودی با آنان خروج هواپیما خارج نشدند.
منابع امنیتی فرودگاه قاهره در این باره گفتند که مقامات مسوول در فرودگاه با تحصن کنندگان در هواپیما که تعداد آنان 37 تن بود ملاقات و آنان را متقاعد کردند که دست از اعتصاب بردارند و از هواپیما خارج شوند.
عمره گزاران مصری بعد از آنکه پلیس گردشگری به آنان وعده داد علیه مقامات سعودی در خصوص بدرفتاری با آنان و اختلال و تاخیر در بازگشت به مصر به دادگاه شکایت می کند حاضر به ترک هواپیما شدند.
نهرین نت افزود: مقامات سعودی به بروز ناآرامی در فرودگاه جده اعتراف کردند ولی به اقدام نیروهای امنیتی و پلیس در حمله به عمره گزاران مصری هیچ اشاره ای نکردند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
    0 0
    این اعمال بچند دلیل است 1-کنار کذاشتند نامبارک ملعون که دوست ال سعود است 2-محاکمه نا مبارک در قفس حیوانات وحشی 3- این اعمال میتواند برای مردم عربستان بد اموزی داشته باشد ......-مهمتر از همه چطور مردم مصر به خود اجازه دادند که پرچم نا رژیم منحوس صحیونیستی را پایین کشیده و پرچم فلسطین را بحق جایگزین ان کند .که این اعمال باعث دلخوری ال سعود گردید