۱ نفر
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
از دیوار صاف بالا رفتن ممکن شد! / عکس

زومیت نوشت: ربات مارول برای افزایش امنیت اقدامات مربوط به تعمیر و نگه‌داری طراحی شده است و با بهره‌گرفتن از پاهای مغناطیسی روی دیوار و سقف نیز حرکت می‌کند.

ربات‌های چهارپای امروزی قابلیت‌های بسیار جذابی ارائه می‌دهند و توانایی‌های آن‌ها با نمونه‌های ساخته‌شده در چند سال قبل اصلاً قابل‌کردنی نیست. محققان مؤسسه‌ی علوم و فناوری پیشرفته‌ی کره‌جنوبی (KAIST) با همکاری دانشگاه ایلینوی، رباتی با چهار پای مغناطیسی ساخته‌اند که توانایی بالارفتن از دیوار و حتی حرکت روی سقف‌های فلزی را دارد.

ربات مارول درواقع با هدف کمک به انسان‌ها در انجام کارهای مرتبط با تعمیر و نگه‌داری خطرناک در سازه‌های فلزی بزرگ مثل مخازن نفت و پل‌ها و برج‌های آب طراحی شده است. این ربات از آهن‌رباهای الکترومغناطیسی برای حرکت روی سطوح فلزی مثل دیوارها و سقف‌ها بهره می‌برد. این ویژگی به ربات اجازه می‌دهد برای راه‌رفتن، خاصیت مغناطیسی را روی پاهای خود فعال یا غیرفعال کند.

از دیوار صاف بالا رفتن ممکن شد البته نه برای انسان / عکس

به‌نوشته‌ی TechSpot، مارول از روش پریدن گربه روی سطوح تقلید می‌کند و درواقع، حرکت آن با این روش برنامه‌ریزی شده است تا از پاهای جلویی خود برای آزمایش پایداری یک سطح استفاده کند.

مارول موفق شد در محیط آزمایشی از شکاف‌های عرضی ۱۰ سانتی‌متری و موانعی با ارتفاع ۵ سانتی‌متر عبور کند. این ربات می‌تواند هنگام حرکت روی سطح افقی، خود را برای ادامه‌ی حرکت روی سطح دیوار نیز آماده کرد و حتی حرکت خود را از دیوار به سقف ادامه دهد و محموله‌هایی با وزن ۳ کیلوگرم یا حدود ۶٫۶ پوند را جابه‌جا کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =