قطار لیگ برتر دوباره راه افتاد

لیگ برتر فوتبال ایران پس از وقفه‌ای طولانی مدت به دلیل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز (دوشنبه) با انجام ۶ دیدار از سر گرفته خواهد شد.

ریحانه اسکندری؛ با پایان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، لیگ برتر فوتبال ایران از امروز (دوشنبه) با ۶ بازی در قالب هفته دوازدهم از سر گرفته می‌شود. رقابت‌های این هفته در حالی آغاز می‌شود که همه چیز تحت‌الشعاع جام جهانی و البته دربی پایتخت که قرار است روز سه‌شنبه برگزار شود، قرار دارد.

نساجی مازندران - صنعت نفت آبادان

دو تیم با شرایط متفاوتی به مصاف هم می‌روند؛ یکی ۱۶ امتیازی است و در رده ششم قرار دارد و تیم دیگر ۶ امتیازی است و در رده شانزدهم. نساجی تیمی است که کفه ترازو به سمتش سنگینی می‌کند ولی در بازی آخر پیش از تعطیلی لیگ با نتیجه ۳ بر صفر شکست سنگینی مقابل آلومینیوم تجربه کرد. در آن سو صنعت نفتی قرار دارد که در ۱۱ هفته قبلی تنها یک بار موفق به کسب پیروزی شده و در قعر جدول قرار دارد. این بازی شروع کار ادسون تاوارس برزیلی به حساب می‌آید که به عنوان سومین مربی فصلِ این تیم آبادانی روی نیمکت می‌نشیند.

مس کرمان- مس رفسنجان

مس کرمان بعد از بازگشتی که به لیگ برتر داشت شروع خوبی را در ابتدا در پیش گرفت ولی رفته رفته دچار افت شد. این تیم تاکنون در دو بازی موفق به کسب پیروزی شده و با ۹ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد. دیگر تیم کرمانی یعنی مس رفسنجان نیز به نسبت فصل گذشته دچار افت شده و هنوز نتوانسته خودش را به عنوان یک مدعی نشان دهد. استعفای محمد ربیعی و علی علیزاده از حاشیه‌های چند روز گذشته مس رفسنجان بود.

ملوان- سپاهان

برد ملوان در آخرین بازی‌اش مقابل فولادِ پرستاره، این تیم را از قعر جدول جدا و تا حدی از بحران خارج کرد. قوهای سپید انزلی با ۹ امتیازی که در لیگ جمع کرده‌اند خود را به رتبه چهاردهم رساندند تا با آرامشی نسبی فصل را دنبال کنند. امروز اما کار شاگردان مازیار زارع سخت است، سپاهان به انزلی آمده تا از کورس قهرمانی جا نماند. تیم اصفهانی بعد از تساوی مقابل مس رفسنجان در هفته قبلی، در نظر دارد از تساوی احتمالی در دربی پایتخت بهره ببرد و برای تصاحب صدر جدول دورخیز کند.

ذوب آهن- آلومینیوم اراک

ذوبی‌ها با شکست ۵ بر یک مقابل نفت مسجدسلیمان، با خاطره‌ای خوش لیگ را دوباره آغاز خواهند کرد. این تیم را که بیشتر با کسب تساوی در لیگ امسال می‌شناسیم، تاکنون ۱۳ امتیاز گرفته و در رده نهم قرار دارد. در آن سوی میدان آلومینیوم با ۱۶ امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه پنجم، بهترین عملکرد را تا اینجای کار در بین تیم‌های میانه جدول داشته است.

نفت مسجد سلیمان- فولاد

۴ شکست و یک تساوی در ۵ بازی آخر نشان می‌دهد که حال و روز نماینده مسجدسلیمان در فصل بیست و دوم خوب نیست. شاگردان رضا مهاجری با ۹ امتیاز در رده پانزدهم هستند و هیچ دوست ندارند حضور در قعر جدول را ادامه دهند. نفتی‌های مسجدسلیمان امروز مقابل تیمی قرار می‌گیرند که از لحاظ وضعیت نتیجه‌گیری دست کمی از خودشان ندارند. فولادی‌ها در ۷ بازی قبلی‌شان موفق به کسب پیروزی نشده‌ و در سه بازی اخیرشان نیز شکست خورده‌اند. حال و روز تیم نکونام بهتر از تیم مهاجری نیست. هر تیمی که لیگ را بعد از تعطیلات با پیروزی در دربی خوزستان آغاز کند، می‌تواند برای ادامه فصل روحیه خوبی پیدا کند.

گل‌گهر سیرجان -هوادار

گل‌گهر در دو بازی قبلی‌اش در لیگ پیروز شده و به نوعی می‌توان گفت با توجه به روند خوبی که این تیم در پیش گرفته بود، شاید تعطیلات برای آنها حکم یک دردسر ناخوانده را داشته باشد. این تیم ۲۱ امتیازی البته در صورت شکست پرسپولیس مقابل استقلال این شانس را دارد تا به صدر جدول برود، بنابراین از این بازی خانگی فقط به دنبال ۳ امتیاز خواهد بود. هوادار هم روند باثباتی در لیگ داشته و با هدایت ساکت الهامی موفق شده تا اینجای کار ۱۲ امتیاز کسب کند.

بیشتر بخوانید:

258258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =