۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۵

مهر خبر داد:


سید حبیب‌الله لزگی از انتشار ترجمه 2 رمان آمریکایی با عناوین «راز ماموریت» و «راز اژدها» برای نوجوانان خبر داد. وی گفت: این 2 رمان نوشته نویسنده‌ای آمریکایی به نام مک لرن هستند که قرار است توسط بخش کودک و نوجوان انتشارات ذکر (قاصدک) منتشر شوند. این دو رمان در حال حاضر زیر چاپ هستند و ظرف روزهای آینده، روانه بازار می‌شوند.

وی افزود: هر کدام از این 2 کتاب حجمی حدود 100 صفحه دارند و داستان‌های انسانی اخلاقی را در بر می‌گیرند. داستان «راز ماموریت» در یک مرکز شتاب‌دهنده در آمریکا می‌گذرد که مجموعه‌ای از دانشمندان در آن مشغول به کار هستند. در میان این دانشمندان، تعدادی دانشمند روس هم حضور دارند که خواننده کتاب به همراه قهرمان داستان، فکر می‌کنند روس‌ها جاسوس هستند اما وقتی داستان به مرور پیش می‌رود، قهرمان داستان متوجه می‌شود...

این نویسنده ادامه داد: در مقابل «راز ماموریت» که یک اثر رئال است، «راز اژدها» کتابی تخیلی‌تر است. عده‌ای از بچه‌ها که با هم دوست هستند، یک تخم پیدا می‌کنند و فکر می‌کنند که این تخم متعلق به یک دایناسور است. بنابراین سعی می‌کنند آن را گرم نگه دارند تا نوزاد درونش متولد شود. اما از این تخم یک اژدها بیرون می‌آید و بچه‌ها سعی می‌کنند اژدها را پنهان کنند. در این کتاب موقعیت‌های جالب و مفرحی برای مخاطب ایجاد می‌شود. مثلا بچه‌ها در مقطعی سعی می‌کنند چنین تصوری را القا کنند که اژدها یک بادبادک بزرگ است.

لزگی گفت: این دو کتاب در حال حاضر آخرین مراحل چاپ را طی می‌کنند و به زودی در اختیار نوجوانان قرار خواهند گرفت.

از لزگی چندی پیش، ترجمه نمایشنامه «گردونه همستر» نوشته مری جونز منتشر شد.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =