۱ نفر
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

ورزش سه نوشت: تصاویری که امروز از جام جهانی در دستان لیونل مسی منتشر شد به دلیل تفاوت هایی در جزئیات جام طلایی خبرساز شد.

قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲، آرژانتین، دیشب با استقبال باشکوه مردم آرژانتین کشورش بازگشت و بازیکنان این تیم به همراه جام قهرمانی در خیابان‌های بوئنوس‌آیرس حرکت کرده و به ابراز احساسات ده‌ها هزار هوادارشان پاسخ دادند.

جشن و شادی آرژانتینی‌ها از نیمه‌شب آغاز شده و تا زمان روشن شدن هوا در پایتخت آرژانتین ادامه داشت. اما امروز تصاویری از لیونل مسی به همراه جام طلایی‌رنگ منتشر شد که خبرساز بود.

بینندگان این تصاویر به درستی اشاره کردند جامی که لیونل مسی امروز در بوئنوس‌آیرس در دست گرفته با جامی که در قطر بالای سر برد تفاوت دارد. زمانی که مسی در پایان دیدار فینال جام جهانی در استادیوم لوسیل جام قهرمانی را بالای سر برد در زیر جام صفحه‌ای طلایی‌رنگ دیده می‌شد که همیشه نام قهرمان‌های جام جهانی بر روی آن حک می‌شود.

عکس | کپی جام جهانی در دست مسی

اما در عکسی که امروز از مسی منتشر شد مشخص بود که زیر جام طلایی‌رنگی که او در دست دارد با روکشی از مخمل مشکی پوشیده شده است. بلافاصله این سوال مطرح شد که آیا بازیکنان آرژانتین با جامی کپی‌شده در خیابان‌های بوئنوس‌آیرس حضور دارند یا اینکه زیر جام را به دلیلی با مخمل پوشانده‌اند؟

عکس | کپی جام جهانی در دست مسی

رسانه‌ها تصاویری از دوره‌های قبلی جام جهانی منتشر کردند که نشان می‌داد جام قهرمانی این تورنمنت همیشه به شکلی بوده که در استادیوم لوسیل در دستهای لئو مسی دیده شده بود. یعنی در زیر جام خبری از پوشش مخملی نیست.

در نهایت رسانه‌های آرژانتین تایید کردند که جامی که در خیابان‌های بوئنوس‌آیرس در دست بازیکنان آرژانتین دیده شده است جام کپی است. در گذشته تیم‌های قهرمان جام جهانی با جام طلایی‌رنگ اصلی به کشورشان برمی‌گشتند اما سالها است که این روند قطع شده و جامی کپی به تیمهای برنده داده می‌شود. جام اصلی تنها در مراسم اهدای جام در پایان بازی فینال در اختیار تیم برنده قرار داده می‌شود. آخرین تیمی که جام طلایی‌رنگ اصلی را با خود به کشورش برد برزیل در سال 1970 بود.

عکس | کپی جام جهانی در دست مسی

بیشتر بخوانید:

۲۵۸۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1709475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =