فرمول افزایش حقوق کارمندان تغییر کرد/ اعلام جزییات افزایش پلکانی حقوق ۱۴۰۲

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در موضوع حقوق کارمندان طی سال آینده افزایشی اجرایی خواهد شد که موجب تورم نشود، زیرا افزایش نرخ تورم خط قرمز دولت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میثم لطیفی در حاشیه مراسم پایان دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، درباره افزایش حقوق کارمندان در سال آینده، اظهارداشت: پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان را در ۱۷ بند متناسب با دستور رییس جمهور در عادلانه‌سازی حقوق آماده و در دولت مطرح کردیم.

وی افزود: این فرآیند پیچیده و طولانی‌مدت است و مقاومت‌هایی در برخی دستگاه‌ها نسبت به این بحث وجود دارد، اما با توجه به حمایت‌های رییس جمهوری پیشنهاد دادیم بخشی که خارج از حکم کارگزینی کارکنان دولت است بر اساس آیین‌نامه‌ای که توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تهیه می‌شود بر اساس ارزیابی عملکرد و بهره‌وری کارکنان باشد.

رییس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: این افزایش حقوق بر اساس آنچه که در حکم است اعمال می‌شود البته اینکه منجر به تورم نشود نیز مدنظر قرار می‌دهیم.

لطیفی بیان کرد: افزایش حقوقی که منجر به تورم شود خطر قرمز ما است؛ چون آنچه برای مردم اهمیت بیشتری دارد تورم است و افراد دغدغه دارند که اگر افزایش حقوقی هم صورت نمی‌گیرد اشکال ندارد؛ اما تورم نداشته باشیم.

وی گفت: افزایش حقوق به صورت پلکانی است و سه سناریو برای افزایش حقوق کارمندان در نظر گرفته‌ایم سناریو اول این است که دستمزد همه کارکنان ۲۰ درصد افزایش یابد و سناریو دیگر این است که متناسب با دهک‌های درآمدی در کارکنان دولت عدد ثابت را برای کارمندان در نظر بگیریم طبق رقمی که در آذرماه اعلام شد.

وی ادامه داد: مجموع این رقم را می‌خواهیم با توجه به درآمدهای دولت از ۲۰ درصد افزایش نیابد؛ اما از سوی دیگر توزیع حقوق را به نفع افرادی که درآمد کمتری دارند را تغییر دهیم.

جذب نیروهای شرکتی باید متناسب با نیاز دستگاه باشد

رییس سازمان اداری و استخدامی درباره جذب نیروهای شرکتی بیان کرد: ما با اینکه کارکنان مورد نیاز را با اولویت نیروهای شرکتی تعیین کنیم منعی نداریم البته ملاحظاتی را باید مورد توجه قرار دهیم.

لطیفی تاکید کرد: نخست اینکه نیاز واقعی دستگاه‌ها باید مشخص شود؛ زیرا شرکت‌ها بر اساس نیاز واقعی شرکت‌ها جذب نیرو نداشتند. دیگر اینکه ساختار اداری دستگاه‌های اجرایی بر اساس ساختاردهی متناسب‌سازی شود، کارسنجی، زمان‌سنجی در دستگاه‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: برآورد دقیق تعداد نیروهای شرکتی در دستگاه‌های اجرایی مشخص شود؛ زیرا دستگاه‌ها برای تامین نیروی انسانی با شرکت قرارداد می‌بندند و آن شرکت برای انجام خدمت می‌تواند از ۱۰ نفر با یک سطح از بهره‌وری استفاده کند یا از ۳۰ نفر با سطح دیگری از بهره‌وری استفاده کند.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: بایستی متناسب با نیاز واقعی و بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و اینکه هزینه‌های دولت افزایش نیابد نسبت به جذب نیروهای شرکتی اقدام کنیم و این محل بحث در مجلس شورای اسلامی است.

لطیفی گفت: تا زمانی که در بحث بهره‌وری و کارسنجی نیروهای شرکتی برآورد دقیقی نداشته باشیم و اگر بخواهیم به صورت قاعده کلی جذب حداکثری داشته باشیم نتیجه‌ای جز افزایش هزینه‌ها و کاهش بهره‌وری نخواهد داشت و مطلوب مردم نیست زیرا مردم دولت چابک، خدمتگزار و در دسترس می‌خواهند بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1709533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 46
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    266 7
    از نظر حضرات حقوق کارمندان تورم زاست فقط نمیدونم امسال که 10 درصد بیشتر افزایش ندادید چرا دوباره تورم سر به فلک کشید
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    227 4
    دولت کور رنگی دارد و خط قرمز و سبز را تشخیص نمی دهد تورم خط سبز این دولت است نه خط قرمز!!!
  • عثمان IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    خبر آنلاین فقط نظر موافقان خودشان و مخالفان دولت را می زند. هیچ وقت نظر بنده را که موافق دولت و مخالف اغتشاشگران هستم نمی زند
  • اصغر IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    چاپ پول بدون پشتوانه ایجاد تورم نمی کند ولی افزایش حقوق بله.
  • علی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    77 5
    من سالها خدمت کردم . متاسفانه توصیه ها از طرف نهادهای قدرت اجازه نمی دهد دستگاه ها درست انتخاب کنند . شعار ها خوب است
  • ایرانی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    160 5
    قانون هست که دستمزد کارکنان برابر با نرخ تورم افزایش یابد. انتظار بود دولت به ادعا مردمی بیاید عقب ماندگی حقوق، حقوق بگیران را ترمیم کند نه اینکه نان را از سفره ما بدزدد.
  • داریوش IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    جناب رئیس امور استخدامی کسانی که حقوقشان کم است یا تازه استخدام شده اند یامدرکشان پایین است شما برای اینها چراازجیب سایرکارمندان خرج می کنید اگر دلتان به حال اینها می سوزد به اینها یامدرک افتخاری بدین باپایه حقوقشان را افزایش دهید این یک ندانم‌کاری شما دوم اینکه موقعی که دولت رئیسی حکومت را تحویل گرفت دلار۲۸تومن بود الان شده ۴۰تومن بااین حساب شما این گرانی به آنهایی که حقوقشان زیاد است به قول شما اثرندارداین از ناتوانی شماست که نمی تواند دلار را کنترل کنید
  • عباس LT ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    127 4
    ما اصلا حقوق نمی خواهیم شما فقط زندگی روزمره ما را تامین کنید تا زنده بمانیم
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    86 4
    ببخشید میشه بگید این فرمول چیش جدیده
  • Faridon.gh4848 IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    53 4
    اگر از اول استخدامی های ضابطه ای و براساس قانون باشد ایتقدر تلنبار نیروهای شرکتی نخواهیم داشت ودولت ومجلس برای بکارگیری شان دچار مشکل نمی شدند
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    99 6
    مدیرها دارن حقوق مفت بالای صد میلیون میگیرن
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    123 5
    فقط حقوق کارمندان و بازنشست ها وجب تورم می شود؟ کمر قشر کارمند و بازنشسته ها طی سالهای اخیر شکسته اید . وقتی کسی اعتراض می کند می گوئید قانونی باشد پس چرا شما قانون که میگه افزایش حقوق باید حداقل برابر نرخ تورم باشد را سالهاست اجرا نمی کنید؟
  • نجمه این IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    90 3
    قبلا که حقوق کارمندان پایین بود وتورم سربه فلک کشیده بود علت چه بود .؟ الان چندر غاز حقوق ها رفته بالا شاید سه قسمت از ۴ قسمت ملت بخواهند مقداری برنج بخرند که سر سفر بگذارند . .برنجی که بدون این افزایش حقوق ها سر به فلک کشید .هرکیلو ۱۳۰ هزار ونیمه هم ۶۰ هزار 😐با این حقوق که به سفرهای خارجی نمی روند .
  • NL ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    77 3
    اشتباه نکنید . اضافه کردن حقوق سال بعد برای جبران همان تورمی است که دولت امسال ایجاد کرده است . تورم سال بعد تابعی از افزایش حقوق سال بعد نیست . بلکه افزایش حقوق سال بعد تابعی از تورمی است که امسال داشته ایم و برای جبران کاهش قدرت خرید حقوق بگیران و باید درصد افزایش،حقوق سال بعد ب ابر با در صد تورم امسال باشد .
  • حمید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    86 7
    مگر حقوق یارانه یا صدقه است که توزیع شود
  • بي نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    77 0
    اي كاش تورم هم ژلكاني مي كرديد، هر ساله با اين فرمول نويسي براي حقوق سفره حقوق بگير ررا كوچكتر كرده ايد، راست و چپ هم ندارد
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    78 1
    اگر تورم خط قرمز دولت بود، اجازه خلق روزانه 4 تا 5 همت پول توسط بانکها را نمی داد. دروغ ناجوانمردانه اثر افزایش حقوق بر تورم
  • محمدعلی احراری FR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    73 1
    اولا خط قرمزتورم دست نیافتنی است.برای چهل درصد تورم بیست درصد افزایش واقعا شق القمر می کنید!!!!!!!!وده ها اما واگر می‌آورید. حقوق هارا به‌انداز تورم افزایش دهید.هروقت خط قرمزتان پایین آمد!!!!!!برابر آن خط منحوس افزایش دهید
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    66 2
    ای کاش یک نفر پیدا می شد و خطوط قرمز را اعلام می کرد.هر کس صبخ زودتر از خواب بلند شود تعیین کننده خط قرمز است
  • رضا افشاری GB ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    31 7
    دردستمزد وحقوق،همه را با یک چوب راندن صحیح نیست.پرداخت بر اساس ،پرداخت حق بیمه،تحصیل وتخصص، مهارت،گره ها،سابقه خدمت،متنوع است.دریافت حداقل یک بحث جداست.ومربوط به دولت،ومثل بیمه،هر که بامش بیش برفش بیشتر است.وبهترین گزینه ،همان پله کانی است..ولاغیر.باز نشستگان هم ،ملاک دریافت انها متنوع وبسته به پرداخت حق،بیمه است.واین جا اعانه ملی نیست.چند سال،چقدر،درکدام گروه.....؟
  • ازاد IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    47 3
    پله پله عاقبت میشه شب چله
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    71 4
    اگر دولت هدفش خدمت به ملت ایرانه هر چه زودتر استعفا دهد
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    54 3
    اگر دولت هدفش خدمت به ملت ایرانه هر چه زودتر استعفا دهد
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    61 4
    اگر دولت هدفش خدمت به ملت ایرانه هر چه زودتر استعفا دهد
  • حسین IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    77 5
    افزایش پلکانی یا آسانسوری ، حقوق کمتر از ۲۵ میلیون یعنی مرگ با چشم باز
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    57 1
    همه چیز خط قرمز دولت است ولی هیچ چیز درست نشده هیچ ، خرابترهم کرده.خدا خودش به داد این ملت نرسه ، از دست هیچ کس کاری ساخته نیست .
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    38 3
    بانک رفاه بیمه بیکاری را به تعویق انداخته و از هر فرمولی برای پرداخت کمتر حقوق استفاده میکنند که فرمول وعده بهترینه !
  • ناصر IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    49 2
    گرونی و تورم پیشی گرفته از حقوق
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    63 3
    به خدا اگر شما مسئولین به اندازه سر سوزن فکر مردم باشید
  • هادی آقا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    57 2
    دولت فک می کنه داره صدقه میده
  • saa IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    67 3
    بخدا دارمد،یک راننده اسنپ از کارمند ۲۵ ساله سابقه بیشتر .خداوکیلی اینو منتشر کن تا همه بدونن نتیجه کارمندی و تحصیل
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    49 3
    امسالافزایش حقوق 40درصد کمتر از تورم 1400 بود سال آینده نیز 20 درصد کمتر از تورم امسال طی دوساله 60درصد قدرت خرید کارمندان کاهش یافته
  • کریم IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    37 4
    قرار بود آقای لطیفی و مجلس طرحی را مصوب کنند که بر اساس مدرک و تجربیات و سابقه و... یک حقوق عادلانه بین تمام کارمندان دولت توزیع شود مثلا یک فوق لیسانس عمران شاغل در وزارت راه که 8 میلیون حقوق با بیست سال سابقه میگیره متناسب سازی بشه با فوق لیسانس عمران وزارت نفت که 50 میلیون حقوق میگیره اولش که این داستان بیست درصد و پلکانی و خط فقر نبود فقط قرار بود بخشنامه نظام پرداخت هماهنگ کارکنان دولت اصلاح و اجرا شود
  • علیرضا IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    35 9
    افزایش باید پلکانی باشد . چرا باید یک کتابدار با 25 سال سابقه 6200 حقوق بگیرد اما بعضی از شرکت نفتی ها ....
  • ابوالفضل IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    49 1
    آقای سخنگوی دولت فقط حقوق کارمند تورم ایجاد می کنه ؟؟؟ ابتدای سال که ۱۰ درصد حقوق کارمند ها اضافه شد تورم بالا نرفت؟؟ بنده به عنوان شخصی که سال هاست در امور اقتصادی مطالعه و تحصیل کردم باید بگم همه تصمیمات این دولت تا الان تورم زا بوده به غیر از اضافه کردن حقوق کارمند ها
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    37 2
    خدا به داد ما برسه
  • افزایش حقوق باید بر مبنای شایستگی تلاش سابقه مدرک IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    29 6
    افزایش حقوق باید بر اساس شایستگی تلاش سابقه ومدرک تحصیلی باشد در غیر این صورت نه تنها غیر عادلانه است باعث بی خیالی و عدم تحرک وتلاش وخلاقیت می شود
  • ناصر IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    56 4
    علت تورم کشور افزایش حقوق ناچیز کارمندان بی زبان و بی پشتوانه و ترسوی دولت نیست علت اصلی تورم اختلاس،رانت ،انحصار،عدم رابطه با بیش از ۱۹۶ کشور دنیا هستش
  • میراث بان IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    48 3
    چرا این دولت قشر کارمند را در تنگنا قرار داده چرا عین کارگرها ۵۷درصد اضاف نکرد والان یک کارگر ساده بالای ۹تا۱۲میلیون حقوق میگیره درحالیکه یک کارمند ساده فقط ۷میلیون دریافتی داره خب چرا درحق این قشر زحمتکش اینقدر جفا میکنید
  • منصور IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    62 1
    مسئولین محترم، شما زمانی میتوانید قانون بهره وری رو وارد مسائل حقوق کنید که هیچ کس دورو بر خط فقر نباشه . اخه حقوق از 7 تومن تا 12 ملیون در تهران برای کارکنان خدمات و کارشناسان دیگه چیه که بخوای بر اساس بهره ور و پلکانی افزایش بدید. تورو خدا دست بردارید تو رو به تمام مقدسات قسمتون میدیم دست بردارید از این برنامه ها بزارید با درد خودمون بمیریم. من با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی از دانشگاه تهران با سابقه 18 سال دارم حقوقی حدود 12ملیون تازه امسال با این همه تورم دریافت میکنم تازه این منم همکارم حدود 10 هستن. چی رو میخوای پلکانی کنی حودت یه ذره فکر کن. 12 ملیون معادل 300 دلاره من تو تهران با این حقوق به چی برسم تازه همکارای خدماتی ما خدا شاهده در محدوده 7 ملیون هست حقوقشون. شما اول باید همه رو ببری بالای خط فقر مثلا بالای 18 ملیون بعد اونجا بگی هرکی به اندازه بهره وریش اضافه میشه. توروخدا بس کنید.