فیلم |‌ مقایسه عملکرد و سرعت آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۳

گجت‌نیوز نوشت: iPhone 13 و iPhone 14 Pro جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های اپل هستند که در زمینه عملکرد، بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند. در این مطلب می‌توانید مقایسه عملکرد و سرعت آیفون 14 پرو با آیفون 13 به صورت ویدئویی مشاهده کنید.

با این که چندی پیش اخباری درباره ممنوعیت فروش گوشی های سری آیفون ۱۴ اپل منتشر شده بود و احتمالا دیگر کسی به فکر خرید آیفون ۱۴ نباشد اما همچنان دیدن نتایج مقایسه گوشی‌های جدید آیفون با مدل‌های قدیمی‌تر می‌تواند جذاب باشد.

گوشی های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ اپل روی کاغذ تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و شاید مقایسه این دو گوشی اصلا منطقی نباشد. با این حال ویدئویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، سراغ مقایسه سرعت و عملکرد گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 13 معمولی اپل رفته است. گوشی آیفون ۱۴ پرو به تراشه A16 بایونیک مجهز شده و نسخه پایه سال گذشته نیز از تراشه ای ۱۵ بایونیک بهره می‌برد.

عملکرد و سرعت آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو

تراشه جدید ای ۱۶ اپل در بسیاری از تست‌های بنچمارک به عنوان قدرتمندترین تراشه امسال در گوشی‌های هوشمند شناخته شده و کمتر تراشه‌ای قدرت رقابت با آن را دارد. با این وجود نسل قبلی تراشه‌های اپل برای گوشی‌های آیفون یعنی A15، می‌تواند به خوبی با نسل جدید رقابت کند.

همان طور که می‌توانید در ویدئو ببینید، گوشی آیفون ۱۳ و ۱۴ پرو اپل در زمینه باز کردن و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف عملکرد نسبتا یکسانی دارند. البته گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس در مواردی بین چند دهم ثانیه تا یک ثانیه سریع‌تر از گوشی ضعیف‌تر آیفون ۱۳ عمل می‌کند. البته این تفاوت تنها در بازی‌ها و برنامه‌های سنگین قابل مشاهده است و در برنامه‌های سبکی مانند اسنپ چت، نایک و شبکه‌های اجتماعی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ پرو عملکرد نسبتا یکسانی دارند.

در هر حال این دو گوشی در تمام زمینه‌ها شبیه به هم نیستند و در مقایسه عملکرد و سرعت آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ پرو، می‌بینیم که به دلیل رم پایین‌تر گوشی آیفون ۱۳، پرچمدار قدیمی توان باز نگه داشتن برنامه‌ها را به خوبی نسخه پرو سال ۲۰۲۲ ندارد. آیفون ۱۳ به چهار گیگابایت حافظه رم و آیفون ۱۴ پرو به ۶ گیگابایت حافظه رم مجهز شده‌اند.

با توجه به ویدئو سرعت و عملکرد آیفون ۱۳ با آیفون ۱۴ پرو، انتخاب شما میان این دو گوشی پرطرفدار کدام مدل خواهد بود؟ نظرات خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1712389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =