خرید و قیمت بلوک سبک هبلکس و سیپورکس

بلوک سبک هبلکس و سیپورکس از جمله بلوک های عالی برای ساختمان سازی بوده که دارای وزن سبک، عایق فوق العاده و خواص دیگر هستند.

ساختمان سازی به عنوان یکی از پروسه های بسیار مهم در جوامع امروزی بشری شناخته می شود. اگرچه از قدیم تا به امروز، مصالح مختلفی برای ساختمان سازی و ساخت سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گرفتند؛ اما همیشه سنگین بودن این مصالح، دغدغه های زیادی را به دنبال داشت. در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار یک نوع بلوک ساختمانی که دارای وزن بسیار کمتر از آجر می باشد، طراحی و تولید شد. این بلوک با نام بلوک سبک هبلکس و بلوک سیپورکس نیز شناخته می شود. بلوک هبلکس جزء بلوک های ساختمانی است که به واسطه داشتن کاربردهای مختلف، می تواند جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی رایج در عصر حاضر شود. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد خرید و قیمت بلوک هبلکس و سیپورکس و همچنین خصوصیات و مزایای استفاده از آن صحبت کنیم.

بلوک هبلکس چیست؟

بلوک هبلکس که با نام بلوک aaC شناخته می شود، با توجه به نیازهای صنایع ساختمان سازی جهت استفاده از بلوک های سبک وزن، روی کار آمده است. این بلوک برخلاف بسیاری از مصالح ساختمانی که دارای درصد تخلخل پایینی هستند، با درصد تخلخل بالایی تولید می شود. همین موضوع سبب شده تا وزن بلوک هبلکس نسبت به بلوک های رایج موجود در بازار کاهش پیدا کند. به همین خاطر، در بسیاری از مواقع به این نوع بلوک، بلوک سبک هبلکس نیز گفته می شود.

اگرچه بلوک هبلکس دارای وزن سبکی است؛ اما این دلیلی بر بی کیفیت بودن این بلوک نیست. بلکه بسیاری از نتایج نشان می دهند که این بلوک تاثیر زیادی روی مقاوم سازی ساختمان ها به ویژه در برابر زلزله و آتش سوزی دارد. به همین خاطر، در حال حاضر بلوک هبلکس توانسته جایگاه بسیار ویژه ای در میان مصالح ساختمان سازی مختلف پیدا کند.

مزایای استفاده از بلوک سیپورکس

بلوک سبک سیپورکس و هبلکس هر دو از لحاظ ساختار و خصوصیات یکسان هستند و تنها تفاوت این دو در نام تجاری یا برند آن هاست.

بلوک سیپورکس به دلیل داشتن ساختار متخلخل و ترکیبات خاص، می تواند جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی رایج شود. این روزها بسیاری از افرادی که در حوزه ساختمان سازی فعالیت می کنند، به دنبال استفاده از این نوع بلوک هستند. چرا که مزایای اقتصادی و مکانیکی این بلوک، باعث متمایز شدن آن با دیگر انواع بلوک های موجود در بازار شده است. از جمله مزیت های استفاده از بلوک سبک سیپورکس در امر ساختمان سازی عبارتند از:

۱) افزایش مقاومت یک سازه در برابر شرایط مختلف

بلوک سبک سیپورکس به عنوان یکی از بلوک های مقاوم و با ساختار متخلخل، می تواند جایگزین بسیاری از مصالح مانند آجرهای قدیمی و بلوک های سیمانی شود. این بلوک ها به واسطه داشتن ساختار خاص، می توانند در شرایط مختلف مقاومت خوبی را از خودشان نشان دهند.

با توجه به اینکه در سال های اخیر مقاومت بالای یک سازه در برابر شرایط جوی، طوفان، آتش سوزی، زلزله و ... اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است، استفاده از یک بلوک مقاوم و سبک، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. خوشبختانه با وارد شدن این بلوک ها به بازار جهانی، می توان از مزایای استفاده از بلوک های سبک و مقاوم برای تقویت استحکام یک سازه استفاده کرد.

۲) دارا بودن خاصیت عایق سازی حرارت و صدا

خاصیت آکوستیکی بلوک سبک هبلکس یکی از مزایای این بلوک محسوب می شود. این بلوک به دلیل داشتن خاصیت عایق سازی، به خوبی می تواند یک سازه را از این لحاظ مقاوم کند. به طوری که سازه های ساخته شده با کمک این کانال ها، نیاز به سیستم های گرمایشی و یا سرمایشی بسیار قوی ندارند. چرا که عملا هوای درون یک سازه با کمک این بلوک ها عایق سازی می شود. از طرفی بلوک سبک هبلکس به دلیل داشتن خاصیت عایق سازی صدا، می تواند از عبور و انتقال صدا جلوگیری کند. به همین خاطر، استفاده از این بلوک در ساختمان هایی که خانه ها در کنار هم ساخته می شوند و نیاز به کاهش صدای عبوری میان آن ها، بسیار مفید خواهد بود. با ویژگی بلوک عایق بیشتر آشنا شوید.

بلوک عایق سبک

۳) استفاده از بلوک هبلکس و سیپورکس باعث سبکی و راحتی در حمل و نقل می شود

سبکی و راحتی در حمل و نقل این بلوک باعث می شود تا بتوانید با کمترین نیروی کار، این بلوک ها را به محل پروژه انتقال دهید. از طرفی نیروهای کار نیز می توانند با صرف انرژی کمتری این بلوک را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنند. بنابراین، بازدهی کارگران ساختمانی با کمک استفاده از این نوع بلوک بسیار افزایش پیدا می کند.

۴) کاهش زمان اجرای سازه با کمک بلوک هبلکس

بلوک هبلکس نسبت به آجرهای قدیمی دارای سایز بزرگ تری است. بنابراین، می توان در مدت زمان کمتری اقدام به اجرای سازه با کمک این بلوک کرد. به خصوص اینکه نیازی به ملات زیادی برای استفاده از این بلوک ها نبوده و فقط می توان با چسب بلوک سیپورکس و هبلکس، بلوک ها را در کنار هم چید. بنابراین، چیدمان این بلوک ها نسبت به آجرهای قدیمی و بلوک سیمانی با سرعت بیشتری انجام می شود.

۵) صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل و اجرا

با کمک بلوک سبک هبلکس، می توان در زمان اجرای سازه های مختلف صرفه جویی کرد. این موضوع باعث می شود تا هزینه اجرای این سازه ها نیز کاهش پیدا کند. در نهایت با کاهش هزینه های حمل و نقل و اجرای یک سازه می توان در هزینه های کل پروژه صرفه جویی نمود.

خرید بلوک سبک هبلکس و سیپورکس

با توجه به کارایی و کاربردهای مختلف بلوک سبک aac، بسیاری از افرادی که در حوزه خرید مصالح ساختمانی فعالیت دارند، تقاضای خرید این بلوک را دارند. برای خرید بلوک سیپورکس، می بایست به سایز بلوک مورد نیاز خود توجه داشته باشید. چرا که این بلوک ها در سایزبندی های مختلفی تولید می شوند و بدیهی است که بر اساس سایز هر سازه و ساختمان، می توان از سایزهای مختلفی از این نوع بلوک استفاده کرد.

پس از خرید بلوک هبلکس، باید به شرایط نگهداری آن نیز توجه داشته باشید. اگرچه این بلوک در برابر شرایط جوی مختلف، مقاومت خوبی از خودش نشان می دهد؛ اما باز هم بهتر است که آن را دور از روغن و مواد مضر نگهداری کنید.

در صورت نیاز به خرید این بلوک ، می توانید با مجموعه سازه سبک آرسام (سیپورکس) در ارتباط باشید. انواع این بلوک با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از طریق این مجموعه به مردم عزیز ایران ارائه می شوند تا بتوان از این بلوک ها برای بهره مندی از خواصشان استفاده کرد.

خرید و قیمت بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس

قیمت بلوک هبلکس و سیپورکس چقدر است؟

شاید تنها عیبی که می توان برای این بلوک ها بیان کرد، بالا بودن قیمت آن باشد. این نوع بلوک به واسطه داشتن ویژگی های منحصر به فرد و متریال های خاص، قیمت بالاتری نسبت به بلوک های ساده و رایج موجود در بازار کشور ایران دارد. اما باز هم با توجه به مزایای ذکر شده، این بلوک می تواند توجیه اقتصادی بسیار خوبی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت بلوک هبلکس گیلان، می توانید با مجموعه سیپورکس در ارتباط باشید. بدیهی است که قیمت بلوک سیپورکس یا همان بلوک هبلکس بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود و باید بر اساس این عوامل، در مورد قیمت نهایی اطلاعات کسب کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1713346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =