از جدال استقلالی‌ها تا تلاش هوادار برای شکستن طلسم نبردن

بیست و دومین دوره لیگ برتر با تقابل تیم ها در هفته پانزدهم به نیم فصل می رسد.

ریحانه اسکندری: اولین روز از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز، چهارشنبه ۱۴ دی با دو بازی برگزار خواهد شد تا لیگ بیست و دوم به نیم فصل برسد.

هفته چهاردهم لیگ برتر با ۸ بازی پایان یافت و در نهایت ۴ پیروزی و ۴ تساوی به دست آمد.

پرسپولیس گل گهر را ۲ بر ۰ شکست داد تا جای خود را در صدر جدول محکم تر کند، گل زنان پرسپولیس محمد عمری و سینا اسدبیگی بودند. نساجی مازندران و پیکان تهران دو پیروزی برابر تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان کسب کردند و آلومینیوم اراک نیز آخرین برنده این هفته بود. استقلال تهران برابر مس رفسنجان به تساوی بدون گل رسید و به در رتبه دوم جدول رسید.

هفته پانزدهم لیگ برتر همچنان بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و سوت آغاز این هفته با دیدار آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان، هوادار تهران و ذوب آهن اصفهان خواهد خورد. یکی از نکات جالب این است که به درخواست فیفا از تمامی فدراسیون‌های عضو، در هفته پانزدهم لیگ برتر به احترام درگذشت پله ستاره برزیلی فوتبال جهان قبل از آغاز مسابقات یک دقیقه سکوت اعلام می‌شود.

آلومینیوم اراک-فولاد خوزستان؛ تقابل جذاب نکونام و رحمتی

دو تیم آلومینیوم اراک فولاد خوزستان از ساعت ۱۴ در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم خواهند رفت. فولاد خوزستان باید به زودی آماده تقابل با نماینده عربستان در لیگ قهرمانان آسیا شود، بنابراین باید برای کسب نتیجه ای به جز تساوی، مشابه هفته های قبل بجنگند به دنبال دشت امتیاز کامل از یاران مهدی رحمتی باشند تا با روحیه بالا عازم راهی لیگ قهرمانان آسیا شوند. فولاد خوزستان در ۲ بازی خانگی اخیر خود موفق به برد نشده است و به تسوای قناعت کرده. فولاد در حال حاضر در رده دهم جدول قرار دارد و قطعا به دنبال حرکت صعودی به سمت رتبه تک رقمی است.

البته فولاد خوزستان باز هم به خاطر شرایط جوی نتوانست بلیط پرواز چارتر را تهیه کند تا کادر فنی و بازیکنان این تیم با اتوبوس و به صورت زمینی مسیری ۹ ساعت را طی کنند و شرایط برای این تیم دشوار شود.

در آن طرف آلومینیوم اراک که در رتبه ششم جدول است و به دنبال تکرار پیروزی ۱ بر ۰ مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته چهاردم است. یاران مهدی رحمتی، کار سختی مقابل دفاعی ترین تیم لیگ دارند و باید دید موفق به پیروزی می شوند و شانس صعود در جدول را دارند یا خیر؟ باید دید در اولین دیدار از هفته چهاردهم لیگ، کدام یکی از استقلالی ها، مهدی رحمتی یا نکونام پیروز میدان خواهند بود؟ ناظر بازی یدالله جهانبازی و داوران محمدحسین ترابیان، مهدی شفیعی، بهزاد پناهی و مسعود حقیقی هستند.

از جدال استقلالی‌ها تا تلاش هوادار برای شکستن طلسم نبردن

هوادار به دنبال شکست طلسم نبردن مقابل ذوب آهن

در بازی دوم از این هفته به صورت هم زمان با دیدار اول در ساعت ۱۴ دو تیم هوادار تهران و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه شهدای پاس‌قوامین تهران به مصاف هم می روند. ذوب آهن با ۱۸ امتیاز در رده نهم جدول است و پیروزی مقابل هوادار در تهران می تواند شانس این تیم برای صعود به رتبه بالاتر در جدول را بیشتر کند. از آن طرف هوادار در رده ۱۴ جدول است و در شرایطی که ۵ هفته است که این تیم برای برد طلسم شده است برای صعود در جدول نیاز به پیروزی مقابل ذوب آهن اصفهان دارد. ذوب آهن در فصل گذشته موفق به شکست ذوب آهن در دور رفت و برگشت شده است اما باید دید با توجه به روند بدون برد هوادار این تیم می تواند آمار خود مقابل تیم رقیب را تکرار کند یا خیر؟

داوران این بازی وحید زمانی، سیدیعقوب حجتی، هیوا بهمنی و حامد سیری خواهند بود و نظارت بازی بر عهده رضا سخندان است.

از جدال استقلالی‌ها تا تلاش هوادار برای شکستن طلسم نبردن

در ادامه هفته پانزدهم از روز پنجشنبه تیم های دیگر به مصاف هم می روند. برنامه مسابقات هفته پانزدهم در روز پنجشنبه به قرار زیر است:

ملوان بندرانزلی - نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۴
تراکتور تبریز - استقلال، ساعت ۱۴
سپاهان اصفهان - مس کرمان، ساعت ۱۵
مس رفسنجان - پیکان تهران، ساعت ۱۵
پرسپولیس - نساجی مازندران، ساعت ۱۶،
صنعت نفت آبادان - گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۷

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1713984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =